Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 09:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sider må ikke læses direkte

Hej.

Jeg har nogle enkelte php-sider som jeg inkluderer på en anden php-side, og disse sider ligger på mit webhotel, og indeholder altå ikke mit banner, navigation osv.

Kan man gøre det således at man ikke kan gå direkte til disse sider?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. april 2007 - 09:58 #1
???
Lad väre med at inkludere dem (eller linke til dem). Forstår ikke rigtigt spörgsmålet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 10:05 #2
michael tror han mener:

Man har en hovedside(1.php), så har man en underside(2.php) som skriver "hej" med php et sted på 1.php.

Men man må ikke bare kunne åbne 2.php og se "hej". Denne side må kun kunne inkluderes
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 10:10 #3
a.php
$p404=true;
include "b.php"

b.php
if(!isset($p404)){header("Location:http://".$_SERVER["HTTP_HOST"]."/error/404.php");exit;}
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 10:12 #4
mcgoat - ja, det er det jeg tænker på.

mclemes - kigger på det.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 10:13 #5
sorry - mclemens
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 10:19 #6
Det virker. Takker.
mclemens - smid et svar
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 10:26 #7
Kommer her, og
tak for point :o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2007 - 10:30 #8
På en apache server kan det gøres vha. af en .htaccess fil, så det ikke skal stå i alle filer.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 10:33 #9
hmortensen - okay. Det skal jeg huske.
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 10:36 #10
Hmm, ikke den store .htaccess nørd, men lyder meget sandsynligt, såfremt
man ikke har flere filer der må hentes direkte, blandet med filer som
ikke må (så skal den .htaccess betingelse vel uddybes meget også).
- Men en .htaccess løsning lyder nu nemmere og enklere.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 10:40 #11
Nu er spørgsmålet godt nok lukket, men..
filerne i htaccess mapppen, skal de så bare hentes via relative stier?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 10:48 #12
Jeg overfører gerne de 60point til hmortensen :o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2007 - 10:56 #13
I den mappe hvor dine include filer ligger, opretter du en .htaccess fil med "deny from all", så burde det spille.

Det vil ikke ændre på din eksisterende kode.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 11:20 #14
Det virker. Det er ret nemt at arbejde med.

hmortensen - er du interesseret i point, vil jeg gerne oprette et nyt spg. med point til dig.

mclemens - du beholder bare point. Dit svar virker også fint.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2007 - 11:30 #15
Nej det er ikke nødvendigt :)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. april 2007 - 11:41 #16
Okay. Takker for hjælpen.