Avatar billede 0verwrite Nybegynder
24. april 2007 - 01:55 Der er 1 kommentar

data mellem flere brugere

Jeg ønsker en direkte forbindelse mellem brugerne på siden til et online spil.

dvs. hvis 3 personer er på spillet skal de vide hvor hinanden er (koordinater) og det skal opdateres så hurtigt som det kan lade sig gøre - nogle ideer?

(flyspil som det gode gamle "raptor")

jeg kan udregne hvilken retning et fly har og opdatere som eks. ved en chat via skjult iframe eller element hvert 2-3 sek og sende de data over i flash, men det er jo ikke helt godt nok ...

findes der ikke i 2007 et bedre alternativ og kan man kør' det uden om mysql (og er det smart) ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. april 2007 - 16:52 #1
Du kunne lave lave det med ajax?
En ajax komponent, som hele tiden opdatere siden.
Den skal dog hente sine data et sted fra, mysql eller en flad fil.
Mysql er nok nemmest.
Og så en ajax komponent, som styrer den enkeltes flyver, og sender data til mysql eller den flade fil.
Så skal det bare kodes! :o)