Avatar billede kicker Nybegynder
23. april 2007 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mappe som fil?

Hejsa. Vil lige sprøger jer her inde om i kan give et link eller noget, der fortæller om hvordan man har en mappe som fil, hvis det er en mappe...

Ex.
http://www.eksperten.dk/spm/774844

der ender det på 774844 og er det en mappe eller hvad er det?

Og hvor læser man mere om den metode :)

//Kicker
Avatar billede raz0 Nybegynder
24. april 2007 - 20:27 #1
For at opnå en sådan virtuel mappestruktur, bruger man såkaldt URL-omskrivning. Man kan f.eks. have et enkelt indgangsscript som webbrowseren videresender brugeren til. Dette indgangsscript kan så analysere URL'en, og f.eks. vælge spørgsmål 774844 fra spørgsmålstabellen i databasen, når den er blevet kaldt med /spm/<tal>. Hvis du bruger Apache som webserver, kan du benytte dig af det indbyggede modul ved navn mod_rewrite, som stiller denne funktionalitet til rådighed. Manualen til mod_rewrite kan være lidt kryptisk, men jeg er sikker på at du kan finde nogle gode guides, hvis du søger på google efter 'mod_write tutorial' eller lign.
Avatar billede roenving Novice
27. april 2007 - 14:35 #2
Avatar billede kicker Nybegynder
08. august 2007 - 23:46 #3
Lukker