Avatar billede lasserasch Juniormester
23. april 2007 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min ene tråd lukker ikke, når hoved formen lukkes.

Hejsa.

Jeg har 2 tråde i mit program. 1 hvor min form kører på med alle de funktioner og kald det nu har.

Og ved start af formen åbner jeg så en ny tråd, som lytter på netværket. Altså programmet er en slags server...

Jeg har en knap på formen der hedder "afslut". Når man bruger den, så lukker jeg pænt den nye tråd før jeg lukker selve programmet.

Men klikker på man krydset, så lukkes kun formen og min nye tråd bliver ved med at køre. Hvad kan man gøre for at sikre sig at alle tråde lukkes, når brugeren bare lukker programmet på X???

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2007 - 18:31 #1
Proev med en Environment.Exit(0) i bunden af din Main.

Ellers skal du nok have en event paa din form saa der koeres noget kode naar de
klikker paa krydset.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2007 - 18:56 #2
Eventen du kan behandle er FormClosing.
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. april 2007 - 19:17 #3
Hmm.... Ja, det var også sådan noget jeg havde regnet med var løsningen.

Men var bare ikke helt sikker på om det var fordi jeg gjorde noget forkert mht. den tråd jeg åbner. Synes bare det virker lidt mærkeligt at man skal skrive ekstra kode for at få lukket sit program korrekt. Det "burde" der da være taget højde for....

Men ok, jeg prøver med overstående....

Smid et svar for points!

/Lasse
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
23. april 2007 - 19:45 #4
Måske er det nok, at sætte Thread.IsBackground = true, inden du starter tråden. Husker ikke lige hvad default er, men alle 'background'-tråde skulle blive stoppet, når der ikke er flere forground-tråde.

  Søren.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2007 - 22:52 #5
"Hvis du åbner noget, så luk det igen." ;)
Avatar billede iluka Nybegynder
24. april 2007 - 13:10 #6
Det er vel noget møg at bruge Environment.Exit(0), uden at vide hvad tråden laver. Det er helt klart bedre at hooke op på FormClosing eventen så tråden kan lukke og slukke sig selv.
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. oktober 2007 - 11:33 #7
Hmortensen eller arne_v, smid et svar! Det må klart være jer, som skal have denne omgang points! Og undskyld den lange responstid!

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2007 - 16:11 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2007 - 16:31 #9
hmortensen>

Du kan hente din del af rovet her: http://www.eksperten.dk/spm/799163