Avatar billede bavian Nybegynder
23. april 2007 - 16:42 Der er 3 kommentarer

Permanent sletning af mail fra Outlook og PC'en

Hej,

jeg har nogle mail, som skal slettes for altid fra min pc. Når jeg sletter dem fra mit Outlook (Inbox og Trash), så kan de stadig findes på pc'en og det skal de ikke kunne.... hvordan sletter jeg den totalt.

vh
Bavian.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 17:20 #1
Slettet data vil næsten altid kunne findes.

Men hvis du prøver med Shift+delete så slettes de "rigtigt" - d.v.s. at de ikke gemmes i papirkurven.
Avatar billede bavian Nybegynder
26. april 2007 - 08:25 #2
Det virker ikke, der må være en måde der sletter alt og alle spor.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2007 - 00:48 #3
Nej, ikke 100%. Ikke med mindre du destruerer hele harddisken.

Der findes mange programmer der overskriver harddisk områder med tilfældige tegn, og disse vil kunne bruges til at slette enkelte filer. Men det er ikke helt så enkelt med outlook, da mails jo gemmes i én stor fil. Du er derfor nødt til at kopiere de mails du vil gemme over på en ny placering, og så slette og overskrive PST filen.

Men selv herefter vil en dygtig datarecovery ekspert kunne finde spor.

Af samme årsager vælger virksomheder der kan have haft følsom data på en  maskine, at destruere harddisken. Og igen af samme årsag har jeg ikke den store erfaring med at overskrive filer. Det eneste program jeg kender lidt til, er "Killdisk", der sletter HELE din harddisk.