Avatar billede simplus Nybegynder
22. april 2007 - 20:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MacBook skrøbelig?

Jeg står og skal købe en MacBook som skal bruges både til min gymnasiale udd. men også til privat brug. I skolen skal den bruges til at skrive massere af tekst, og der hjemme skal den bruges til almindelig surf, programmering (Java) og fremstiling af musik. Jeg har prøvet den, og er blevet forelsket i den. Dog skræmmer nogle af historierne på nettet mig: ulidelig støj fra blæsere, varme-udvikling på op til 86 grader, gule pletter under tastaturet ved højt forbrug af tasterne (oftest omtalt som 'palmrest problemet'), problemer med hardware og meget meget mere. Hvordan mener i at jeg skal forholde mig til alt dette?
Jeg mener, jeg kan jo ikke sende den til reperation hele tiden da den skal bruges hver evig eneste dag i skolen.

Mvh Simplus
Avatar billede simplus Nybegynder
26. april 2007 - 21:26 #1
.
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
07. maj 2007 - 23:09 #2
Du skal tænke på at der er flere hundrede tusinde mac brugere over hel verden, og det er klart at der bliver fundet nogle problemer, men oftest bliver de blæst helt op så en fjer bliver til 100 mio. høns... En mac er altid en stabil maskine (især til studiearbejde)
Avatar billede papadakis Nybegynder
31. maj 2007 - 19:57 #3
Købte en da jeg startede på min uddannelse i 1.g.

Nu her efter godt et enkelt skoleår, er den blevet meget slidt. Skærmen har fået 2 gule streger midt på. Et stykke plastikket er slået af. Tastaturet og muset fungerer ikke optimalt og reagerer ikke helt som den skal. + at rammen rundt og skærmen er slået løs.

Så efter mine erfaringer er den meget skrøbelig, ellers har jeg bare været meget uheldig. Men sådan tror jeg nu alle bærbare er ? eller hvad ?
Avatar billede fasionoide Nybegynder
13. juni 2007 - 11:03 #4
Jeg står i samme situation pt. og skal ud og købe en mac, men som sagt, jeg har også hørt der er en del problemer, og som Papadaksis også nævner nu, så lyder det ikke til at det kun er få der er problemer med det..