Avatar billede rookieboy Nybegynder
22. april 2007 - 19:40 Der er 5 kommentarer

Generel video hjælp

Jeg har kastet mig ud i at lave et flash video banner til et firma, hvor jeg skal præsentere deres website cases - men jeg har lidt begynder vanskeligheder med video-delen. Processen er som følgende:

1. Videoscreen capture af kundens forskellige website-cases i Internet Explorer med Camtasia 4.0. Camtasia laver en flot fullresolution .avi som ser perfekt ud.

2. Jeg henter .avi filen ind i Adobe Premiere, tilføjer lidt filtre og effekter og klipper en smækker video sekvens sammen.

3. Jeg renderer min færdige videosekvens i Adobe Premiere og eksporterer sekvensen til avi. Filen ser stadig fin ud efter eksport.

4. Jeg henter mit videoklip ind i flash via 'import movie' og lader flash om at rendere avi filen til en flv.
MEN HER GÅR DET GALT! Den endelig flash film er grynet og super lo-resolution! Totalt Amiga 500 look!

Jeg har ikke komprimeret min flashfilm og jeg har valgt den højst mulige kvalitet i konverteringen.

Er der nogen der kan rådgive mig her?
Avatar billede jonaslk Nybegynder
23. april 2007 - 09:36 #1
Hej

Tror jeg ville lave en flv med Flash Video Encoder, som følger med.. Så kan du selv bestemme opløsning osv. Og derefter hente den ind vha. flv playback component. Sådan plejer jeg at hente video ind i Flash i hvert fald.

Flv filen skal derefter bare ligge på din server og bliver "streamet" til dit banner.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
23. april 2007 - 17:29 #2
Jeg har prøvet at tage en full resolution .avi og bruge Flash Video Encoder til at konvertere til flv. Har instillet den på hi-quality, 700 kbps. Men kvaliteten er stadig bundrådden at se på!

Uploader gerne et eksempel til dig.
Avatar billede jonaslk Nybegynder
23. april 2007 - 18:04 #3
Hej

Prøv bare at uploade et eksempel.. Så kan jeg se om den er værre end den plejer at være ved den opløsning...
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. april 2007 - 20:19 #4
http://livedocs.adobe.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00002852.html

kan måske hjælpe lidt?

Men udover det lyder det lidt "voldsomt" at fyre en full-size video af i browseren
nu kender jeg jo ikke til hvordan kundes cases ser ud, men var et ikke en ide at blot holde sig til dumps og animere sekvenserne i flash (mus, menuer, osv.?)
Uanset hvor meget du komprimerer som vil det eller blive en urealistist tung fil hvis det hele skal være full-size video (flv eller ej) ?
Avatar billede kochen Nybegynder
25. april 2007 - 20:15 #5
Hvis du prøver at komprimere en fuldskærms avi, altså en video der er 1024X768, så er 700kbs langt fra nok, der kommer simpelthen for lidt kb's igennem pr sekund til at lave et pænt billede.... prøv at lav en custom setting og sæt bitraten op fra de 700 kb til minimum 1400 -1500 stykker? Dog skal du huske det bliver en pæn tung flv.

Prøv evt at se www.verticportals.com, og den showreel vi har liggende på forsiden, den er 805x472, rimelig stor men dog ikke fuldskærm. Den er komprimeret 872kb bitrate inkl lyden, ca 35 sek lang og fylder næsten 8 mb, uden kvaliteten er prangende...
Så evt overvej at skalere filmen ned?

Hvis du har mulighed for det så benyt Sorenson Squeeze til at lave komprimere til flv i stedet. Du kan styre indstillingerne meget mere præcist.