Avatar billede gnuen Nybegynder
22. april 2007 - 16:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LAN netværk bag cybercity zyxel modem

Jeg forsøger at opnå adgang mellem 2 pc'er med Vista og kan også godt lave selve netværket det er faktisk rimelig nemt på dette styresystem men de 2 pc'er kan ikke se hinanden i et pil som oprettes på LAN-nettet - det er som om at de ikke kan få adgang til hinanden. Efter at have rodet med min zyxel p660r router og vha. guider fra andre steder på nettet ser det ud til at den er konfigureret godt nok. Jeg ringede derfor til Cybercity for at få hjælp fra dem men de oplyser at jeg skal have fjernet global IP fra mit abonnement. Det lyder lidt underligt synes jeg??? og jeg går vel ud fra at de snakker om at der skal skelnes mellem fast og dynamisk IP adresse hos sin udbyder men har det overhovedet noget med mit problem at gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
22. april 2007 - 16:41 #1
en global IP, betyder at du på LAN siden har den offenlige IP, og ikke en privat IP, det koster såvidt jeg husker ca 25 kr pr måned at have global IP, så hvis du aldrig har haft nogle servere der skal sidde direkte på nettet, er der ingen grund til at have en global IP.
Avatar billede kenp Novice
22. april 2007 - 16:53 #2
Er spillet beregnet til at spille via LAN?
Avatar billede gnuen Nybegynder
22. april 2007 - 19:26 #3
servere på nettet?...nej det tror jeg ikke, jeg skal bare spille en alm. spil hvor man i multiplayer kan lave et spil enten på LAN eller internet mode så det besvarer vel også samtidig spørgsmålet om det er beregnet til LAN ellers ville jeg naturligvis ikke spørge ;-)
Avatar billede gnuen Nybegynder
24. april 2007 - 21:00 #4
:-(