Avatar billede bungarus Nybegynder
21. april 2007 - 21:20 Der er 10 kommentarer

Nye CRT skærme. Hvad skal jeg vælge?.

Jeg skal købe nye skærme. Det skal være CRT skærme. Jeg laver grafik og billeder.
Jeg er fattig, så fladskærme i den rigtige kvalitet, har jeg ikke råd til!. Det skal cære 19" skærme. Udvalget er ikke ret stort. Overvejer meget ViewSonic's grafiske skærme G90fb. Er de noget værd?. Skal køre 12 -18 timer i døgnet. Er der noge af Jer der har erfaringer med denne skærm?.
Ville selvfølgelig helst have SONY's Trinitron.
Er ViewSonic OK?. Hvad med evt. forekomst af pixelfejl?.

Bedste hilsner
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 21:25 #1
Sony laver ikke CRT skærme længere, så dem kan du købe længere (Udgik af produktion for ½ år siden)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 21:25 #2
Pixelfejl findes ikke på CRT skærme :)
Avatar billede screem_brille Novice
21. april 2007 - 21:34 #3
"pixelfejl" findes også på CRT slærme jo, men det vil aldrig være en lysende plet, men næsten altid en sort plet, og det er meget meget sjældent det sker, men det ses af og til (oftest skyldes det en tidligere fejl i skærmen så phofor laget er "brændt" væk på de gældende punkt)
Avatar billede bungarus Nybegynder
21. april 2007 - 21:41 #4
Har talt med SONY, så det ved jeg. De kunne eventuelt erhverves i England.
Når jeg nævner SONYs Trinitronskærme, er det fordi at de nok står for mig, som den ultimative CRT skærm, til proffesionelt brug. Jeg søger det bedste alternativ på markedet idag.
Tak for den nye viden om at pixelfejl ikke kan forekomme på CRT skærme.
Avatar billede bungarus Nybegynder
21. april 2007 - 21:45 #5
Jeg bliver klogere og klogere. Men er viewSonic OK?. Jeg søger mennesker med praktist erfaring med disse skærme.
Avatar billede screem_brille Novice
21. april 2007 - 22:04 #6
Viewsonic har nogle ok skærme, jeg har en del erfaring emd CRT skærme, men det er som tekniker (altså på selve skærmene).
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 22:18 #7
sb - jeg har ret - der findes ikke pixelfejl på en crt skærm da en drt skærms billede ikker er opbygget af pixels som på en tft skærm.
Avatar billede screem_brille Novice
21. april 2007 - 22:38 #8
korrekt, mend erfor er en CRT skærm opbygget på en måde der minder meget om en LCD skærm ,tag en kikkekt, ved den på hovedet og sæt den ind til en CRT skærm og se hvordan farverne er lavet, gør det samme på en LCD skærm og se forskellen.... (den eneste forskle der er er lyskilden, og den måde billedet tegnes på, begge typer benytter samme teknik til at skabe farverne).
Avatar billede screem_brille Novice
21. april 2007 - 22:54 #9
det er forkert at sige at kun LCD har pixels, det har en CRT også (og ligesom på LCD, består en pixel af 3 dots)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 23:15 #10
WHATEVER...

Så længe vi ikke spammer... :)