Avatar billede madsringblom Nybegynder
21. april 2007 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skal flash objekt vælges for at aktiveres?

kan man undgå at flash objektet skal vælges før det bliver aktivt i browseren!
Altså jeg har en lille flash banner som bliver til et spil når man klikker på det!
Men når man kører musen henover skal man først klikke for overhovedet at aktivere swf'en. Kan man undgå dette!
Altså på en eller anden måde vælge flash objektet fra starten.

hmm. lidt rodet spørgsmål! Håber nogen kan finde hoved og hale i det! På forhånd mange tak!
Avatar billede per-olof Nybegynder
21. april 2007 - 11:32 #1
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
21. april 2007 - 21:27 #2
Kort fortalt, så er løsningen at skrive <object ...> ... </object> ud via Javascript (som vel og mærket er indlæst fra en anden fil). Såfremt du ikke finder en løsning du kan bruge, så har jeg en meget "handy" funktion, der kan aktivere et objekt med et givent id.

Alt hvad der skal gøres for at benytte sig af scriptet er at inkludere et javascript, og herefter skrive sit object ud via html (<object> ... </object>). Herefter skrivet et script på én linie, som kalder funktionen med id'et på objektet.

På denne måde får man også lov til at vedligeholde de valgte parametre på det flashobjekt man har valgt at tilføje.

- M.
Avatar billede madsringblom Nybegynder
22. april 2007 - 17:50 #3
tak for svar. prøver at få det til at virke!
jeg bruger mit flash banner som kommentar på myspace (reklame for mit band) så jeg er ikke sikker på at jeg kan bruge javascript! men jeg prøver mig lidt frem!
Avatar billede per-olof Nybegynder
22. april 2007 - 18:17 #4
Tak før point