Avatar billede steel-shark Nybegynder
31. maj 2001 - 10:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Avi og Divx

jeg har problemer med hak på vedeoer i divx format
kan disse hak rettes ??
billedet går i stå men lyden fortsætter så jeg må spole ca 1 sek videre så køre det også men findes der software der kan rette disse fejl??

min hardware er:
geforce2 Mx og 900Mhz AMD tunderbird)
Avatar billede dan222 Nybegynder
31. maj 2001 - 10:57 #1
Experten dk er vist ikke til at få afvide hvordan man afspiller ulovlige film?
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2001 - 10:57 #2
jeg tror ikke problemet er computeren eller divx, men at der er en fejl i filmen, for hvis en anden får den går den også i stå ved det samme punkt.
Så jeg skulle mene der ikke er noget at gøre, men der er irriterende når det sker.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. maj 2001 - 10:59 #3
Prøv at hente dig nogle nye codecs. Det hjælper næsten altid :-)

http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2001 - 10:59 #4
dan222>> spg er jo ikke om hvor man får ulovlige film, men blot hvad man kan gøre (men jeg er med på hvad du mener dig og giver dig ret)
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:00 #5
Hvorfor prøver du ikke at bruge et andet program?? Men poull\'s budet er også god

MVH

Yatty
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. maj 2001 - 11:03 #6
dan222 - DivX er ikke et ulovligt format, så ingen grund til panik. Der har tidligere været diskussioner om det samme, men det viste sig at der rent juridisk godt kan findes lovlige kopier. Der fandt jeg nogle gode links, der beskrev lovligheden i problemstillingen.

Kan ikke lige finde spørgsmålet. Det var vedrørende det at indsætte nye undertekster på film.

Debatten minder mig lidt om dem der siger at mp3 er et forbudt format - Det er jo heller ikke rigtigt. Så skulle det også være forbudt for mig at se de DivX film jeg selv har optaget og grabbet ind på min egen maskine.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. maj 2001 - 11:04 #7
Der er masser af links til codecs her.

http://www.eksperten.dk/spm/72738
Avatar billede steel-shark Nybegynder
31. maj 2001 - 11:10 #8
jeg har prøvet med en ny codecs så fejlen ligger i filmen
den er lovlig sku jeg mene!! jeg ejer originalen!!!
Avatar billede zed_one Praktikant
31. maj 2001 - 11:11 #9
divx  består blandt andet af et hacket ms mpeg4 codec...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. maj 2001 - 11:21 #10
DivX ER Mpeg4 og bestem ikkke noget Microsoft format, så sikke en gang vrøvl.
Avatar billede grunken Nybegynder
31. maj 2001 - 11:52 #11
Hmm, bølgerne går højt Herinde *G*

DivX er udviklet tidligere end M$ plagiat af MPEG4, vi kan så senere diskutere hvad for en af disse der er bedst !

Nej jeg vil egentlig godt sige at afspilningen af DivX har så mange faktorer der spiller ind, jeg har set film hakke på mine venners putere der er møj vildere end min!

Jeg ville anbefale at du skiftede din mediaplayer ud med en anden player! disse playere er mere optimerede til afspilningen af DivX, check som de andre siger dit codec! (vil lige nævne at opendivx for windows stadig har bugs).

Men brug et par timer på http://www.divx-digest.com

-Grunken
Avatar billede the_ripper Nybegynder
01. juni 2001 - 12:10 #12