Avatar billede ibleif Nybegynder
19. april 2007 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Backup af server

Hej alle eksperter.

Jeg har en Windows 2003 server (webserver) kørende, og har efterhånden sat den rigtig fint op med FTP, IIS, Websites, brugere, rettigheder osv... min tanke er så nu.. hvis min server skulle gå ned på en eller anden måde. Hvordan sikrer jeg mig bedst med backup? Jeg har et backupprogram kørende, som kopierer mine websites, databaser osv, men mangler lidt en backup af selve installationen. Altså selve windows, hvor jeg jo har sat brugere op, rettigheder til diverse mapper, IIS-indstillinger osv.

Ville være lækkert hvis man på en eller anden måde kunne lave noget "image" af serveren, så den var lige til at loade på en anden maskine, hvis den skulle gå ned.

Nogen der har nogle gode ideer eller input til dette emne?
Hvordan gør alle i andre dette?

På forhånd tak.

// Ibleif
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2007 - 11:41 #1
trueimage fra acronis, eller det indbyggede NTbackup (med ASR diskette) http://www.petri.co.il/what's_asr_in_windows_xp_2003.htm
Avatar billede ibleif Nybegynder
20. april 2007 - 08:29 #2
Tak for dit svar.

Kan se at flere taler godt om True Image fra Acronis, så det må jeg nok se nærmere på. Lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, hvis der skulle være andre input.

// Ibleif