Avatar billede luigi Nybegynder
18. april 2007 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fritlægninger til Illustrator uden hvid bagrund

jeg har cs2 og prøver at få min fritlægning over i Illu. uden en hvid kasse ... jeg gør som jeg plejer og når jeg lægger den ind i nyt doc med transperant bagrund i Photoshop fungere det fint men når jeg lægger den ind i ILL kommer der hele tiden en hvid kasse .. Hvordan undgår jeg dette når jeg nu har en grøn bagrund som fritlægningen skal ligge oven på..
Avatar billede viggosmor Nybegynder
18. april 2007 - 22:11 #1
Og du gemmer den som gif, eller png?
Hvis du gemmer den som jpg. i photosgop, så kommer den hvide baggrund nemlig.....
Avatar billede luigi Nybegynder
19. april 2007 - 12:29 #2
Jeg sidder i PS og har prøvet at hive den direkst over i ILL samt prøvet at gemme som tiff, og eps .. men det virker heller ikke
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. april 2007 - 12:56 #3
hmmmm, det funker hos mig ved at gemme det som enten gif eller png format.....i photoshop, og når jeg så åbner den i illustrator... og gemmer den til web derinde fra er der fortsat transparent baggrund....
Avatar billede luigi Nybegynder
19. april 2007 - 13:47 #4
Hvis jeg gør det på den måde .. holder den så opløsningen på billedet.. det er noget som skal trykkes i 300 dpi eller laver den det om til 72 dpi?

tak for at du hjælper mig:)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. april 2007 - 14:03 #5
Hmmmm, det ved jeg desværre ikke så meget om... der skal du nok have hjælp fra andre...

Jeg beskæftiger mig ikke så mget med grafik til tryk nemlig... jeg gør mig mest i garfik til web, og der funker det ihvertfald....
Avatar billede kringleraket Nybegynder
20. april 2007 - 12:19 #6
Prøv lige at cheke hvad dine indstillinger er i Preferences -> File Handling & Clipboard (CS2). Jeg mener at der skal være flueben i AICB. Men prøv dig frem.
Og så ville jeg nok bruge PSD formatet når du placerer en fil i AI.
Avatar billede luigi Nybegynder
20. april 2007 - 13:44 #7
tak for det.. jeg vil lige prøve...
Avatar billede levil Nybegynder
28. april 2007 - 21:51 #8
Billeder bør ikke placeres i Illustrator. Tommelfingerreglen er:

- Billeder redigeres osv. i Photoshop
- Illustrationer osv. laves i Illustrator
- Det hele samles i InDesign

Hvis det kun et et billede og en illustration der skal sættes sammen, bør du importere/placere din Illustrator-grafik i et nyt lag i din Photoshop-billedefil.