Avatar billede mjense173 Nybegynder
18. april 2007 - 14:36 Der er 2 løsninger

wysiwyg editor til SQL-sætninger

Jeg har længe haft brug for en funktion hvor man kan give alm. brugere internt i firmaet mulighed for at skrive et par sql sætninger på samme måde som man kan i "microsoft sql server management studio"  når man bruger "Diagram Pane", her kan man vælge fra flere tabeller med joins og bare klikke af hvilke kolonner man vil have med i sit resultat.

Er der nogen der kender en slutbrugervenlig løsning man kan downloade/købe?

Det er især smart når man skal trække statistik ud, eks antal brugere i et postnummer i januar.
Avatar billede montago Praktikant
19. april 2007 - 12:15 #1
www.codepress.org <-- syntax highlighting

kan evt. kobles med ASPmyAdmin eller PHPMyAdmin <-- DB admin
Avatar billede montago Praktikant
19. april 2007 - 12:15 #2
ellers er der et gratis program SQLyog (SQLyog.com ? )