Avatar billede daquar Nybegynder
18. april 2007 - 12:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Problemer med InDesign og Windows deling

Vi har en powerbook med InDesign CS2 (OS X 10.3.9) der ikke fungerer med windows shares på vores "nye" server (Windows Terminal Server 2003, og det er den "gamle" vist iøvrigt også). Både indesign og OS X er fuldt opdaterede.

Jeg kan umiddelbart ikke finde nogen forskelle i de rettigheder der er tilknyttet de delte mapper på henholdsvis den nye og den gamle server.

Adobe Indesign kommer med følgende fejlmeddelelse:

"Cannot open the document "Forside.indd". You may not have permission or the document may be open already. For multi-user access, close the file and then lock it using the File > Get Info command in the Finder"

(Samme fejl kommer også med andre filer)

Når jeg åbner og sætter kryds i "Låst" for den pågældende fil ser det ikke ud til at holde, så snart jeg lukker info-vinduet blinker filens ikon et øjeblik, og den er ikke låst.
Avatar billede egonspock Seniormester
18. april 2007 - 19:06 #1
Kan der være noget i denne checkliste, der kan bruges:
http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035-6127492.html
Ellers ville jeg nok kigge forbi http://macwindows.com
Avatar billede daquar Nybegynder
19. april 2007 - 08:59 #2
Jeg kan ikke umiddelbart se at nogle af forslagende løser mit problem. Det er ikke meningen at Mac'en skal logge på windows domæne, og den kan allerede bruge en deling fra en anden windows server.
Avatar billede daquar Nybegynder
20. april 2007 - 11:49 #3
Jeg fandt selv kilden til problemet.

Det viste sig at Mac'en havde oprettet nogle en mappe (.FBCLockFolder) og nogle filer (._.FBCLockFolder, ._.FBCIndex og ._.FCBIndex) som åbentbart gjorde at Adobe InDesign blev helt forvirret.

Vi slettede disse filer, og så virkede det hele igen!