Avatar billede maria202 Nybegynder
18. april 2007 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

konverter text til tal

Hej,
Jeg har brug for hjælp til at konvertere tal som text til tal i excel. Jeg har fulgt vejledningen i excel hjælpefunktionen men tallene er stadig text.
Er der nogen der ved hvad der er galt her?

Jeg har kopieret ind nedenfor fra excel-hjælp hvad jeg har prøvet som ikke virker:

Convert numbers stored as text to numbers
One cell at a time

On the Tools menu, click Options, and then click the Error Checking tab.
Make sure the Enable background error checking and Number stored as text boxes are checked.
Select any cell with a green error indicator in the upper left corner .
Next to the cell, click the button that appears , and then click Convert to Number.
A whole range at once

In an empty cell, enter the number 1.
Select the cell, and on the Edit menu, click Copy.
Select the range of numbers stored as text you want to convert.
On the Edit menu, click Paste Special.
Under Operation, click Multiply.
Click OK.
Delete the content of the cell entered in the first step.
18. april 2007 - 09:19 #1
Hvordan ser indholdet i en celle ud?
Er du sikker på, at der ikke er nogel "forbudte" tegn, der forhindrer konverteringen til tal.

Den beskrevne fremgangsmåde med at multiplicere indholdet med 1, virker normalt.
Avatar billede maria202 Nybegynder
18. april 2007 - 09:20 #2
Indholdet er tal som det her: 337.53
Avatar billede maria202 Nybegynder
18. april 2007 - 09:25 #3
nå da, jeg har fundet ud af hvad der var galt.
Det var internationale instillinger for decimal og tusindtalsseperator som stod til dansk...
Det virker nu
18. april 2007 - 09:51 #4
OK, tænkte nok at det var sådan noget, der var galt.
23. april 2007 - 10:25 #5
Lukketid?