Avatar billede ssundsdal Nybegynder
17. april 2007 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Show/hide layer med Dropdown menu

jeg forsøger at få lavet en dropdown menu som skal vise mine skjulte layers, på den måde når man klikker på dropdown menuen kan man fx vælge side 2 og når man så klikker på den så skal det skjulte layer blive vist nedenunder..
Min skjulte layers virker fint hvis jeg bruger link, det mere tricky er bare når jeg ska smide det ind i dropdownmenuen..

dropdown:

</head>
<form id="menu" action=""><p>
<select size="1" onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_self')">
<option selected="selected">Test</option>
<option value="#">Side 1</option>
<option value="#">Side 2</option>
</select>
</p></form>

skjulte layers:

<script language="JavaScript" s_rc="showhide.js">

function show_hide_layers() {
    var i, visStr, args, theObj;
    args = show_hide_layers.arguments;

    for (i = 0; i < (args.length - 1); i += 2 ) {
        theObj = args[i];
        visStr = args[i+1];
        if ( (navigator.appName == 'Netscape') && (document.layers != null) ) {
            if (theObj){ theObj.visibility = visStr; }
        } else if ( document.all != null ) {
            if (visStr == 'show') { visStr = 'visible'; }
            if (visStr == 'hide') { visStr = 'hidden'; }
            if (theObj) { theObj.style.visibility = visStr; }
        } else {
            if (visStr == 'show') visStr = 'visible';
            if (visStr == 'hide') visStr = 'hidden';
            if (theObj) theObj.style.visibility = visStr;
        }

function findLag( navn ) {
    if (document.layers) return document.layers[navn];
    if ( document.all )  return document.all[navn];
    return document.getElementById(navn);
}; //end findLag( string )

function showLayer(n) {
  show_hide_layers( findLag(n), 'show' );
}

function hideAllLayers() {
  show_hide_layers( findLag('test1'),'hide', findLag('test2'),'hide', findLag('test3'),'hide', findLag('test4'),'hide' );
}

<div id="V-AC" style="position:absolute; left:425; top:230; width:150; height:25; z-index:1; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000; visibility: hidden">Fejl 1</div>

<div id="V-DC" style="position:absolute; left:425; top:230; width:150; height:25; z-index:1; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000; visibility: hidden">Fejl 2</div>

<div id="Ohm" style="position:absolute; left:425; top:230; width:150; height:25; z-index:1; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000; visibility: hidden">Fejl 3</div>

<div id="Cap" style="position:absolute; left:425; top:230; width:150; height:25; z-index:1; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000; visibility: hidden">Fejl 4</div>

<a href="java script:showLayer('test1')">Vis 1</a> |
<a href="java script:showLayer('test2')">Vis 2</a> |
<a href="java script:showLayer('test3')">Vis 3</a> |
<a href="java script:showLayer('test4')">Vis 4</a>

<br><br><br><br><br><br><br>

<a href="java script:hideAllLayers()">Nulstil</a><br />
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
17. april 2007 - 16:48 #1
Ingen som har en idé ? :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
17. april 2007 - 21:10 #2
svar
Avatar billede roenving Novice
18. april 2007 - 01:28 #3
Er her desværre ikke 24/7/365 ...
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
18. april 2007 - 10:57 #4
Det jeg klar over, lukkede da jeg oprettede nyt med flere point: http://www.eksperten.dk/spm/773817