Avatar billede mads375 Juniormester
16. april 2007 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tænde automatisk

Hejsa.

Min computer er begyndt at tænde automatisk klokken ca 00.15.
Jeg synes det er meget mærkeligt, kan det overhovedet lade sig gøre at sætte den til at tænde automatisk??
Tænker bare om min dejlige kæreste er kommet til at lave noget ved den.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede hcma Novice
16. april 2007 - 18:33 #1
prøv at få checket en hijack-log i viruskategorien.
luk her og opret et nyt spørgsmål
Avatar billede kasperveje Nybegynder
16. april 2007 - 19:43 #2
Der flere der har haft samme problem
16. april 2007 - 22:57 #3
... det er ikke noget Virus ell. lign ! Der gør nævnte detalje ...

Hvad du tager NETÆRKSSTIKKET FYSISK UD så vil den nok ikke gøre det !

Check i din BIOS om WOL (WakeOnLan) er aktiveret (den skal følgelig være DEaktiveret)
Altså ikke nget som helst med OS (Styresystemet) at gøre ...
Er oplevet før; og ovenstående var pointen...
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
17. april 2007 - 09:36 #4
dr1
Hvis WOL er årsagen lyder det da lidt spændende. Hvad søren kan på et lokalt netværk sende en WOL kl. 00.15 om natten?
Med mindre selvfølgelig, han ikke har en router og hans udbyder tillader andre at sende multicast WOL's (UDP på port 9) ud over deres net...

I min Ami Bios kan man dog også under APM sætte maskinen op til at starte automatisk på et fast tidspunkt. Dog ikke noget der er nem at få sat til ved en fejl...
Avatar billede mads375 Juniormester
24. april 2007 - 09:26 #5
Hejsa igen.

Tak for hjælpen. Computeren er ikke sat til et netværk eller internettet...
Ved ikke hvem der skal have point?

Med Venlig Hilsen
Mads
24. april 2007 - 09:33 #6
Er problemet løst ? Pointe ?
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
24. april 2007 - 23:57 #7
Altså Mads...

Du bliver da nød til lige at briefe os om hvad løsningen var :-))

Alt efter hvem af os du så finder havde (mest) ret i vores forslag, skal have (de fleste af) pointene...
Avatar billede mads375 Juniormester
01. maj 2007 - 23:28 #8
du får pontene samo:-)