Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 09:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

blokkere pcer fra internetet.

Hey jeg står med et problem på en produktions virksomhed.

Vi har nogle pcer i produktionen som ikke må kunne være på internet. Men jeg mangler en hurtig og smart måde at blokkere det på.

Jeg har prøvet at sætte en fake proxy server op i internet explore og det virkede fint ind til de kloge hoveder fandt ud af det og bare slog den fra.

Håber nogen har nogle smarte ider :D

På forhånd tak.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
16. april 2007 - 09:18 #1
Hej, hvis du forsat vil bruge metoden med en fake-proxy kan du jo bare samtidig lave en politik der forhindre brugerne i at ændre denne indstilling igen. (Via gruppepolitikker)
Avatar billede venturer Nybegynder
16. april 2007 - 09:27 #2
Hvis du kun har ét netværksegment, kan du også bare fjerne "default gateway" fra IP konfiguratioen. Denne kan de kun ændre hvis de er adminstratorer.

Hvis det er Windows 2000 eller nyere og de er meldte ind i et Active Directory domæne, vil jeg dog også mene at group policies (gruppepolitikker) er den mest elegante løsning.
Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 09:50 #3
Problemet er at vi logger ikke ind i vores domain på nuværerne tidspunkt vi er ved at få lavet hele vores netværk struktur iorden. Vi kommer på og køre på domain efter sommer ferien men jeg vil gerne have lavet det sådan så de ikke kan komme på nettet nu. Eftersom jeg har fundt ud af folk surfer i arbejdtiden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2007 - 10:01 #4
Hvis forbindelsen kører igennem en router, hvilket den burde gøre hvis der er flere computere, kan man i routeren blokerer for internet-traffikken for visse IP/mac-adresser..

Men det kommer an på routeren.. de billigste modeller kan nok ikke..
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 10:02 #5
sæt en maskine op med kerie winroute firewall, programmet kan prøves gratis i 30 dage, og er mere eller mindre genialt (og er nemt at administrere), kræver en maskine der der står foran alle andre, med enten win 2000/XP/2003 som underliggende OS.
Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 10:11 #6
Det jeg leder efter er en løsning jeg kan ligge lokalt på pcen som ikke alle og en hver kan rode i. Vi køre dhcp gennem en 2000 server men som sagt ikke på domain plan.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 10:32 #7
hvis det skal ligge lokalt, kan de så længe de er lokal administratorer altid omgå dem (og det må de være da de ellers ikke vil kunne ændre i alle opsætninger).

Ydermere med en lokal løsning, så skal du selv klare det på hver enkelt pc, det er ikke nødvendigt med en firewall/proxy løsning som KWF.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. april 2007 - 10:34 #8
Som venturer er inde på så kan du bare fjerne default gateway i ip indstillningerne, men det kræver bare at du giver maskinerne en fast ip!!
Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 11:17 #9
Det med default er den bedste ide indtil videre.... Da dette er en midlertidig ting vi skal have op og køre.. bare træls at skulle over på faste iper igen... giver en masse extra arbejder men det kan nok ikke udgåes uden at lave en pc til at styre det.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 11:40 #10
hvis de kan finde ud af at fjerne en fake proxy, så kan de også finde ud af det med gatewayen, så svært er det vel ikke for dem at se på en anden maskine hvad gateway skal være.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. april 2007 - 11:48 #11
Næ, det er det vel ikke, men hvis de ikke har administrative retigheder, så kan de ikke lave den om!!
Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 11:59 #12
de har administartor rettigheder det er sådan noget shit, men som sagt er vi ved at få lavet helt nyt net og server struktur...
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. april 2007 - 12:20 #13
Okay, så holder den løsning nok ikke :-(
Avatar billede bycreator Nybegynder
16. april 2007 - 12:27 #14
det er bedre end ingen ting. Det er ikke super genier vi har her ude kan håbe de ikke sådan lige med det samme finde ud af at skrive gatewayen ind.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. april 2007 - 12:50 #15
Hmm, kunne det egentlig ikke virke uden DNS, for så er det jo straks sværer :-)
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 13:01 #16
det er da endnu nemmere at løse et DNS "problem", der er jo mange åbne DNS servere
Avatar billede bycreator Nybegynder
02. maj 2010 - 21:30 #17
FÆRDIG