Avatar billede 2pretty4u Mester
15. april 2007 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbind til internet via macadresse?

Kære eksperten

Jeg håber i kan hjælpe mig i min nød. Jeg vil tilslutte min Intel Macbook til min svigerfars trådløse internet. Han har den sikret med macadresser, men vi skulle have fået lagt computerens macadresse ind i routeren. Herved skulle computeren så selv finde en ip og derved tilslutte til nettet. Dette sker dog ikke. Den finder nettet, tilslutter, men fejler. Har jeg evt. indsat den forkerte macadresse? Og hvis så, hvordan finder jeg den rigtige? Derefter hvordan tilslutter jeg den så til nettet?
En "step-by-step" henvisning ville være super.

Fortsat god weekend i det dejlige vejr

Mvh

Stefan
Avatar billede straszek Praktikant
15. april 2007 - 15:46 #1
Systemindstillinger>netværk>airport her finder du din mac-adresse (hedder her airport-id)

Hvis ikke routeren er beskyttet med password, så er det bare at søge efter det trådløse netværksnavn, og du burde komme på
Avatar billede 2pretty4u Mester
15. april 2007 - 15:51 #2
Den er beskyttet med password, det har jeg også skrevet ind. Dog skriver den (efter indtastning af password" at ipen er valgt. Altså den valger en ip-adresse som allerede er i brug. Hvordan får jeg den til at vælge en anden?
Avatar billede sd8220 Seniormester
15. april 2007 - 16:24 #3
Hejsa
Din router burde ikke uddele den samme ip to gange, så det kunne se ud, som om du har valgt en ip i Mac'ens opsætning.
Kontroller, at du har valgt "Bruger DHCP" i Systemindstillinger->Netværk. Eller vælg manuelt en anden ip-adresse der.
/Sebastian
Avatar billede 2pretty4u Mester
17. april 2007 - 08:53 #4
Det virkede desværre ikke. Det her er problemet lidt bedre beskrevet:
Jeg har nu i længere tid prøvet at tilslutte min Intel Macbook til min svigerfars trådløse net. Han har det sikret med et Mac filter. Jeg har fundet min computers adresse Airport-id og skrevet det ind i routeren.
Routeren er låst ved password.
Når jeg prøver at connecte computeren siger den at den valgte ip fx (192.168.1.35) er optaget af (her kommer en mac-adresse frem) og den derfor ikke kan benyttes. Jeg har prøvet at sætte min Macbook til forskellige andre ip adresse (192.168.1.36/37/38/39/40/41 etc) men hver gang siger den at samme adresse er taget af samme mac-adresse. Vi har testet om denne mac-adresse var taget af andre computere i huset, det er den ikke, der eksistere ingen computere af sådan adresse.

Hvordan får jeg min macbook tilsluttet? Den vil hellere ikke hvis jeg tilslutter den via lan-stik. Samme fejl optræder her. Ingen af de andre computere i huset har problemer med at komme på nettet. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede 2pretty4u Mester
05. november 2008 - 16:03 #5
sef