Avatar billede boxer Nybegynder
15. april 2007 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hover effekt skaber sig

Hej

I mit forsøg på at lave en "ordentlig" menu, har jeg fået et problem med hover effekten på menupunkterne samt et enkelt image link.
http://www.stokershoppen.dk/multi.shtml

De menupunkter der er problemer med er:
Forsiden - der er kun halv hover effekt på.
Det første menupunkt generelt - der er ingen hovereffekt.

Jeg kan ikke gennemskue hvad problemet er??

Hjælp!

MvH
Boxer
Avatar billede boxer Nybegynder
15. april 2007 - 15:14 #1
Problemet ses kun i IE
Avatar billede pondo Nybegynder
15. april 2007 - 17:24 #2
har du defineret nogen egenskaber på dine "p" elementer, der evt kunne overlappe dine "menupunkt" elementer i din css fil ? hos mig er den gal med første menupunkt i hver menu.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. april 2007 - 17:30 #3
http://www.stokershoppen.dk/css/index3.css

Som du kan se har jeg kun en .green
men den burde da ikke spille ind?
Avatar billede boxer Nybegynder
15. april 2007 - 22:08 #4
Jeg fandt aldrig helt ud af problemet, men jeg udskiftede menuen med denne:
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/eksempler/eksempel_5.html
og det virker.

Point gives stadig til den person der kan udpensle dette som er sakset fra ovennævnte link:

"Her er det nødvendigt at lave et hack. For at Internet Explorer ikke skal indsætte et ekstra linieskift på a-markøren, skal der oplyses en eksplicit bredde på denne. Det er kun nødvendigt i forhold til Internet Explorer, så derfor oplyser jeg width på den måde, der er markeret med rødt."

Jeg forstår ikke det der skrives med ekstra linieskift i IE. Jeg ser ingen forskel på om stregen er der eller ej.
Forklaring?

MvH
Boxer
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2007 - 14:31 #5
<ole>

Den tror jeg, du må bede forfatteren om. Det er et hæsligt hack ... og det er vanskeligt at finde fantasi frem i rette mængde til at forestille sig begrundelsen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 14:40 #6
Hej Ole

Vil det sige at det kan undværes og stadig fungere?
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2007 - 15:15 #7
Absolut! Det er kun IE, der i den forbindelse kræver en width sat. Derfor vælger han at sætte en underscore foran 'width': '_width' - som IE overser.

Den slags 'hacks' bør man principielt undgå, da man ikke aner, hvordan koden opfører sig i næste browserversion ... specielt, når 'hacket' er komplet overflødig.
Andre browsere brokker sig jo nemlig ikke det fjerneste over, at bredden på linket er sat  ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 15:20 #8
Ok. Jeg har sq også testet den i FF og IE 6 men kunne ikke se nogen forskel :o)
Men det kunne jo være at IE 7 havde behov for underscoren....

Du gav en god forklaring, smid bare et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2007 - 15:28 #9
Lad os dele ... 60 for det svar er zq vældigt i overkanten. 15 er rigeligt  ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 15:39 #10
Det gør vi bare. Men når jeg deler 60 med 2 får jeg altså 30 ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 15:39 #11
Og takker :o)
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2007 - 14:15 #12
Tak for points  ;o)