Avatar billede pontus Nybegynder
30. maj 2001 - 22:10 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

ADVARSEL ADVARSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VIRUS VIRUS VIRUS!!!!!
alle sammen dette er ikke en joke! tjek jeres computer (hos mig lå den på c drevet)
Gå ind og søg efter den allerede nu. Den hedder  SULFNBK.EXE har i den skal i skynde jer at slette den for i morgen pakker den sig selv ud uanset om i har norton antivirus eller andre for den smutter igennem det hele. Advar jeres venner NU!
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 22:11 #1
DET ER EN HOAX FOR H****DE!
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 22:12 #2
Avatar billede madd Nybegynder
30. maj 2001 - 22:13 #3
Søg på filen på nortons side, eller på mircosoft\'s...! Den følger med Windows og er til at fixe lange fil og mappe navne!! Se dig om før du spreder et sådan rygte..

/Mattias
Avatar billede madd Nybegynder
30. maj 2001 - 22:14 #4
Avatar billede madd Nybegynder
30. maj 2001 - 22:15 #5
\"Hjælp hjælp! Jeg har fået en mail med en vedhæftet fil..! Er hele min harddisk nu slettet?\"
Avatar billede parazite Nybegynder
30. maj 2001 - 22:16 #6
madd : ;)
Avatar billede zhark Nybegynder
30. maj 2001 - 22:16 #7
:)
Avatar billede madd Nybegynder
30. maj 2001 - 22:21 #8
\"Allesammen, dette er ikke en joke! Skynd jer at slette filen explorer.exe som ligger i jeres Windows mappe! Den for din computer til at brænde d. 31/12 ! Din skærm exploderer og din kat får killinger! Dette er ikke en joke! Skynd jer at advare ALLE jeres \'venner\' NU!\" - Loller...
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. maj 2001 - 22:26 #9
Seriøst er det en virus ?
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. maj 2001 - 22:27 #10
Nej, det er ikke en virus!
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. maj 2001 - 22:27 #11
godt. Var lige ved at slette den, nemlig. heh
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. maj 2001 - 22:29 #12
Jeg ved ikke hvorfor, men min far var osse blevet bombarderet med en masse email-advarsler, fra mere eller mindre uvidende folk........
Gad godt vide hvem der har sat det i gang........
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. maj 2001 - 22:36 #13
Er man i tvivl så prøv dette site
http://www.virus112.dk
Avatar billede ezzuk Nybegynder
30. maj 2001 - 22:36 #14
det var mig :-) NOOOOOOT
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. maj 2001 - 22:38 #15
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. maj 2001 - 22:39 #16

                                          Sulfnbk.exe er ikke en virus
Der har været mange henvendelser fra folk, der modtager falske advarsler om en virus kaldet sulfnbk.exe som ødelægger computeren d.1-6-2001. Advarslen beder folk om at slette filen, hvis den skulle ligge på computeren.

Filen ligger i c:windowscommand                                        Filen hedder sulfnbk.exe og må IKKE slettes.

Den bruges til at håndtere lange filnavne i Windows, og det anbefales ikke at slette den.

Advarslen kommer som et kædebrev, som beder alle om
at slette filen de har liggende på computeren samt videresende mailen til alle som brugeren har sendt mails til, den sidste måned.

Vi gentager at filen ikke må slettes.

Jes Nielsen
                                          Virus112.com A/S
Avatar billede kurtj Nybegynder
30. maj 2001 - 22:43 #17
Godt man ikke er helt panisk.  virus VIRUS!! *G*
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. maj 2001 - 22:51 #18
Er det nu jeg skal lade være med at sige hvad jeg tænker om folk, der bare sender sådan en videre, uden at undersøge om det virkelig er en virus ;o)
Avatar billede hotpop Novice
30. maj 2001 - 22:51 #19
pontus> LUKKER DU???
+ lader være med at lave sådanne indlæg før du ved om det er sandt???
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/sulfnbk.exe.warning.html

**********HOAX**************************************HOAX************
*********************************HOAX*******************************
**********HOAX**************************************HOAX************
Avatar billede dribble Nybegynder
30. maj 2001 - 23:15 #20
Avatar billede pontus Nybegynder
30. maj 2001 - 23:42 #21
DET UNSKYLDER JEG MEGET.JEG VILLE BLOT HJÆLPE.
JEG HØRTE DET FRA BEKENDT DER NORMALT HAR TJEK PÅ SÅDAN NOGET.OG DA JEG SYNDES AT DET VILLE VÆRE SYND AT NOGEN SKU HA ØDELAGT DERES COMPUTER PÅ GUNDLAG AF DETTE. SKREV JEG DETTE.
JEG ER MAND NOK TIL AT SIGE UNSKYLD:MEN IKKE TIL JER SMARTE COMPUTER NØRDER.DER TROR DE VED ALT I VED IKKE EN SKID.I HØRER JO OGSÅ JER FREM.FOR HVOR SKU I ELLERS VIDE DE TING FRA SOM I VED.SÅDAN NOGEN DUM SMARTE BEMÆRKNINGER ER TIL AT BRÆKKE SIG OVER.OG HUSK LIGE DET ER MENESKELIGT AT FEJLE OG GLEM DET IKKE.PS JEG SENDER ALDRIG EN ADVARSEL IGEN OM JEG SÅ VED OM DEN ER SAND ELLER EJ PPS JEG ER IKKE I PANIK OG GUD HVOR MÅ DET VÆRE FEDT AT VÆRE SÅ ALT VIDENE SOM NOGEN AF JER ER TILYKKE MED DET PROFESSORS
Avatar billede kurtj Nybegynder
30. maj 2001 - 23:49 #22
Ja, det er dæleme dejligt. ;)
Avatar billede zola Novice
31. maj 2001 - 00:00 #23
>>pontus
slap af der er vel ikke nogen grund til at gå helt i baglås.
Avatar billede zola Novice
31. maj 2001 - 00:01 #24
>>til alle
På hvilke windows udgaver findes den omtalte exe.fil og hvorfor er ikonet en elefant ( eller noget lignende?)

Avatar billede pontus Nybegynder
31. maj 2001 - 00:12 #25
TIL KURTI
DU FORTJERNER NÆSTEN EN MEDALJE.

LAD MIG SE HVAD JEG KAN GØRE FOR DIG.
PS jeg er ikke gået baglås men det var tæt på hahah
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. maj 2001 - 00:21 #26
Ih tak!! Ej spøg til side. Alt det med virus mener jeg er vildt overdrevet. Jeg har selv haft udgående forbindelser siden bbs`er startede og derefter internet, og har endnu aldrig haft nogen virus. Deraf min kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 00:49 #27
Filen \"SULFNBK.exe\" er ikke en virus, men et program til at gendanne lange
filnavne. se også dette link : http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/sulfnbk.exe.warning.html

Jeg var så uheldig, at få min sulfnbk isoleret på en diskette, som ikke længere kan læses, så nu må jeg leve uden denne fil, indtil næste gang jeg geninstalerer. ;o)
Avatar billede hotpop Novice
31. maj 2001 - 09:43 #28
kharder> lige en lille ting: Hvilket OS kører du?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 10:11 #29
Windows 98SE , windows 2000 server og windows XP
Avatar billede hotpop Novice
31. maj 2001 - 10:50 #30
okay... hvis nu du havde kørt Me kunne jeg bare have mailet dig den der sulfnbk.exe du har slettet.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 10:56 #31
\"Det må du da gerne, så kan jeg lægge den på ftp, hvis der skulle være andre som kommer til det samme som mig\" sagde klovnen ;o)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 15:22 #32
Sådan tak hotpop;o), nu ligger sulfnbk til både windows 98 og ME på min FTP server ftp://mulle.adsl.dk/
Avatar billede hotpop Novice
31. maj 2001 - 16:50 #33
velbekomme ;-)