Avatar billede mortenjohansen Nybegynder
13. april 2007 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Truecrypt remote access

Hej eksperter!

Er der nogle af jer kloge hoveder der kan fortælle mig om det er muligt, at mounte eller bare faa adgang til en truecrypt krypteret hardisk over et lokalt netværk?

Begge computere kører med Windows xp pro.

Da jeg er ny paa site, er jeg lidt i tvivl om sværhedsgraden men jeg haaber at 60 point er tilstrækkeligt. Paa forhaand tak!
Avatar billede mortenjohansen Nybegynder
14. april 2007 - 15:47 #1
Slet ikke nogen som har kendskab til truecrypt og som kan hjælpe?
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
14. april 2007 - 17:03 #2
Har du proevet at mounte truecrypt filen gennem Windows file sharing? Eller dele et mountet truecrypt drev via Windows file sharing?
Avatar billede mortenjohansen Nybegynder
15. april 2007 - 13:00 #3
Det er ikke muligt at dele truecrypt filen før den er mounted og naar den først er mounted, saa kan den godt deles men det er ikke muligt at faa adgang til den paa en anden maskine.
Avatar billede mortenjohansen Nybegynder
17. april 2007 - 12:34 #4
Det virker ikke som der er nogen hjælp at hente, saa jeg lukker traaden.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
09. maj 2007 - 13:07 #5
Så tilfældigvis dit spørgsmål. Man kan i alt fald på tilgang til TrueCrypt
fra en anden windows installation på samme computer. Det har jeg selv prøvet.
Derfor er det sandsynligt, at man også kan få adgang fra en anden computer,
hvis man har givet tilladelse til deling, i denne computer.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
09. maj 2007 - 13:08 #6
slåfejl: på = få.
Avatar billede mortenjohansen Nybegynder
09. maj 2007 - 18:13 #7
Fik det også endeligt til at virke, fandt ud af at det ikke var truecrypt der var problemet men windows. Det er tilsyneladende ikke så glad for når drev eller mapper, med mere end 500 filer bliver delt over et netværk. Men blev nød til at ændre værdien på en registrerings nøgle, før det ønskede resultat blev opnået.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
09. maj 2007 - 18:51 #8
Nå ok, det var da godt du fandt ud af det:)