Avatar billede krsk Nybegynder
13. april 2007 - 21:00 Der er 1 løsning

Debian - Apache2 webserver - Brugersikkerhed

Hej,

Jeg har en Debian 4.0 server med tilhørende apache og mysql setup.

Jeg kører en php-fusion webside til familie og venner m.v. Ved siden af php-fusion sitet har jeg en række "foldere" til billeder og diverse. Der har jeg tidligere anvendt et apache mod mod-auth-mysql der gør det muligt at bruge de brugere og grupper som er oprettet via php-fusion og mysql som adgangskontrol i de forskellige foldere ved siden af. Det fungere sådan set fint, men jeg synes det er besværligt...

Det er jo selvsagt lidt besværligt da brugerne skal logge på to gange...først for at logge på php-fusion og dernæst de forskellige foldere...

Er der nogen der kan komme med en smartere måde at gøre dette uden at fjerne sikkerheden fra sitet?

Stil gerne uddybende spørgsmål...da der er lidt mange ting i spil her :-)

Vh
krsk
Avatar billede krsk Nybegynder
20. juni 2007 - 09:40 #1
Lukker