Avatar billede scuderia Nybegynder
13. april 2007 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Er denne USB harddisk velegnet til data-backup?

Hej

Jeg overvejer denne eksterne harddisk som backup-lager.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237392
Den er lille og uden strømforsyningsadapter.
Men er sådan en harddisk mindre ''sikker''/holdbar, end en traditionel HD med egen strømforsyning.

Kort sagt, er den velegnet som backup medie?

/Tak\
Avatar billede cordack Nybegynder
14. april 2007 - 12:10 #1
Ja den ser fin ud.

Hvordan disken får strøm har ingen betydning.
Det eneste der betyder noget er selve disken,
og WD laver gode diske. :-)
Avatar billede scuderia Nybegynder
20. april 2007 - 19:02 #2
Takker, så køber jeg sådan en. :)

smid et svar...
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2007 - 20:11 #3
Avatar billede cordack Nybegynder
21. april 2007 - 00:03 #4
svar :-)
Avatar billede scuderia Nybegynder
21. april 2007 - 00:11 #5
-> Huset - Hvorfor ville du vælge den?

Jeg ville gerne have en med strømforsyning via USB, så den er lettere at skifte rundt med. Men er den anden en bedre løsning?
Avatar billede cordack Nybegynder
22. april 2007 - 15:53 #6
Hvad du skal vælge kommer helt an på dine egne krav...

Disken du selv foreslog:
120 GB / 5400 rpm / 2 MB /  12 ms
8 cm x 13 cm x 1.5 cm (BxDxH) / 105 g
Ingen ekstra støm nødvendig

Disken huset foreslår:
320 GB / 7200 rpm / 8 MB /  8.9 ms
14.1 cm x 17.1 cm x 5.7 cm (BxDxH) / 1.3 Kg
Kræver ekstern strømforsyning

Dit eget forslag er nemt "at have med på farten", da den er utrolig let, lille størrelse og du slipper for at slæbe rundt på en ekstern strømforsyning.

Hvorimod husets forslag har større kapacitet og er en hurtigere disk.
Denne kunne være god hvis du bare skal have den til at stå ved siden af din PC altid.
Til gengæld er den ikke så nem at have med, da den vejer ca. 13 gange så meget plus du desuden skal slæbe rundt på ekstern strømforsyning.

Hvis du skal have den med nogle steder hen ville jeg vælge dit eget forslag.
Skal du bare bruge den hjemme kunne husets bud være en idé, men så ville jeg personligt købe en intern disk.
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 16:13 #7
Lige et info omkring strømforsyning - internt/externt.
Man skal blot huske på følgende, hvis strømforbruget overstiger 500 mA for hver USB port, så anbefales brug af en strømfødt USB hub, eller som i dette tilfælde en extern strømforsynet USB harddisk, selvom den er klodset at have med osv.
Det er jo lidt træls at få købt en disk, som man så skal have byttet eller købt en Usb strøm hub til.
Nogle har f.eks flere ting tilkoblet usb portne, så man skal lige være opmærksom på det samlede strømforbrug.
Avatar billede scuderia Nybegynder
02. maj 2007 - 17:36 #8
Tak for hjælpen folkens, jeg valgte en usb strømforsynet disk. :)