Avatar billede swenn Nybegynder
13. april 2007 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk som ram?

Hej Eksperter

Jeg har en kammerart der for nylig "pralede" af hans nye computer. Han snakkede om den havde en harddisk som var skjult for windows, så den brugte den som ram. Er der nogle der har en idé om det kan lade sig gøre og evt. hvordan?
Avatar billede kicker Nybegynder
13. april 2007 - 18:36 #1
Ja, det har jeg hørt noget om, det jeg har hørt om var en usb nøgle som man satte i pc'en, og så kunne den gøre pc'en 10% hurtigere eller sådan noget, kan lige finde mit blad hvor det stod :)
Avatar billede kicker Nybegynder
13. april 2007 - 18:41 #2
Det er en Corsair TurboFlash 1 GB og den koster kun 200kr. Den kan kun bruges til vista, og virker kun hvis man har 1 GB ram, har man 2 GB ram, hjælper den ikke rigtig. Men, i testen jeg læser tog det 20 sek. mindre at åbne et program, end hvad det ellers ville havde taget, og så fik den 9 / 10 :)
Avatar billede swenn Nybegynder
13. april 2007 - 18:53 #3
Hej Kicker!
Tak for svaret, men det er desværre ikke den han mente. Kender nemlig godt den nøgle. Det var en alm. harddisk som blev skjult for windows.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 19:00 #4
mon ikke han bare tænker på pagefilen ? der benyttes en del af harddisken jo som ram, hvilket er helt normalt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. april 2007 - 19:05 #5
Hvis vi skal grave i det tekniske, så er svaret nej. Harddisken kan bruges som midlertidig opholdsplads for inaktive applikationer. Bliver de aktive igen, skal data indlæses i RAM før de kan køre igen