Avatar billede stan_the_man Nybegynder
13. april 2007 - 11:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksport af data fra en Access-database til Excel

Hej.
Kan det lade sig gøre at eksportere data fra en Access-database til Excel uden at have Access installeret?
Er det korrekt, at Access Runtime 2003 ikke kan klare det, eller overser jeg noget?
Avatar billede mugs Novice
13. april 2007 - 13:30 #1
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2007 - 13:51 #2
why not import from an Access database into Excel?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
13. april 2007 - 13:53 #3
Du kan impoterer dele af Accessdata fra excel -> data -> hent eksterne data -> ny databaseforspørsel
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2007 - 14:05 #4
uden at have Access installeret?
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
13. april 2007 - 14:20 #5
Ja, jeg har en database, som jeg gerne vil have data ud af og over i Excel, men Access er ikke installeret.
Sidder lige og prøver koppelgaards forslag, men jeg synes ikke pt. at det funker.
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
13. april 2007 - 14:53 #6
Nu kan jeg godt se indholdet af databasen, men det vises i MS Query. Kan ikke lige få det kringlet over i Excel...
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2007 - 16:47 #7
Open the Data menu in Excel. Then Import External Data and then Import Data.
Now choose Access databases from the File of Type list box. Now locate the MDB file and then choose which table/query you want to import.
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
19. april 2007 - 20:16 #8
Den er fin Terry:-)  Smider du et svar, så får du point ;-)
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2007 - 20:26 #9
Great to hear it works :o)
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2007 - 09:51 #10
Thanks, your the man Stan :o)