Avatar billede terib Nybegynder
13. april 2007 - 09:54 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Langsomme klienter på serveren

Hejsa,
Jeg styrer en server (small business server/exchange) med 8 klienter hægtet på.
I den senere tid er klienterne blevet meget langsomme når der skal arbejdes på dem, hvadenten det er at åbne et regneark, gemme det eller bruge outlook m.m.
Hvad kan jeg gøre for at få hastigheden igen?
Klienterne er installeret med xp prof. og MS office plus diverse småprogrammer. Klienterne er gennemgået for spyware og tempfiler er tømt og prefetch data slettet.
Er der mere og gøre her?
Serveren er godt nok længe siden den er defragmenteret men det gør jeg nu!
Hvor tømmer jeg tempfiler? Og hvilke programmer kan bruges til at kigge efter snavns på serveren? Og er der andet jeg kan gøre for at rydde op og få hastighed tilbage?
Forslag modtages gerne....
På forhånd tak og ha en god dag.
Mvh.
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2007 - 11:33 #1
Er DNS opsat korrekt ?
Avatar billede terib Nybegynder
13. april 2007 - 11:56 #2
Det skulle den være...den er der ikke nogen der har ændret på.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2007 - 12:25 #3
har du et antivirus program kørende på serveren, (mcafee)
har tidligere set at det blorkerer for brugere i ca 10 min når de forsøger at logge på.
(der var virus på maskinerne, og blev derfor delvis nægtet adgagn)
Avatar billede terib Nybegynder
13. april 2007 - 12:47 #4
Har prøvet at afinstallere antivirus fra server men det hjalp ikke :-(
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 12:55 #5
hvad siger loggen på serveren ?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2007 - 13:37 #6
har du Server 2003 Resource Kit Tools  og brugt det til fejlsøgning ?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9d467a69-57ff-4ae7-96ee-b18c4790cffd&DisplayLang=en
Avatar billede terib Nybegynder
13. april 2007 - 15:51 #7
Loggen siger ikke noget alarmerende...og nej jeg har ikke prøvet toolkit men jeg prøver den.
Ingen andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2007 - 17:46 #8
brug de testværktøjer der findes i værktøjet !
Avatar billede ubergeek Nybegynder
16. april 2007 - 23:53 #9
jeg vil anbefale dig og køre en netdiag og dcdiag som du kan hente i Support tools, kør disse og post indholdet her :)
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 00:11 #10
ubergeek kan se du er ny ;) man lægger normalt først et svar hvis man ved, eller er ret sikker på det er svaret, og det er ovenstående jo ikke ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 07:41 #11
as above !
Avatar billede ubergeek Nybegynder
17. april 2007 - 07:58 #12
Screem Brille >> Ok, tak for hjælpen :)

Henrik Svendsen >> Du har bare linket til resourcekittet, der ligger jo 100 vis af forskelige værktøjer i dette, tag og hjælp manden med hvilke han skal køre istedet for bare og skrive testværktøjer, det er et vidt begreb ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 08:20 #13
Du har ret, jeg gik fejlaktigt ud fra at han selvfølgelig vidste hvilke han skulle bruge !

så terib, kør også lige en DNSdiag  så du får bekræftet det hele virker.
Avatar billede terib Nybegynder
28. april 2007 - 09:48 #14
læg venligst svar hvis i vil have lidt ulejligheden inden jeg lukker.
Antivirus AVG sløvede forbindelsen. Efter afinst. kører det perfekt igen.
Mvh
Avatar billede screem_brille Novice
28. april 2007 - 09:55 #15
svar
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2007 - 10:06 #16
svar !
Avatar billede ubergeek Nybegynder
28. april 2007 - 10:43 #17
svar