Avatar billede ghorfraq Nybegynder
13. april 2007 - 01:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyden hakker!!

Hejsa

Jeg sidder med et problem. Mit trådløse netkort ødelægger lyden i min PC.

Jeg har i mine 2 eneste PCI porte følgende kort siddende:
Lyd: Creative X-Fi Extreme Music
Netkort: Dlink dwa-547 (802.11n wlan kort)

Når det trådløse netkort kører hakker og sprutter lyden. Dvs. at det trådløse signal interfererer eller på anden måde påvirker signalet fra mit lydkort til mine højtalere / headset.

Er der nogle der har erfaret noget lignende?
Hvad kan løse det? Skærmede kabler på mine minijack stik ? Eller ødelægges lyden monstro direkte i lydkortet? Så vil bedre kabler jo ik ligefrem løse problemet.

Mvh Søren

Håber der findes en løsning, ellers skal jeg til at trække en masse kabel :-( og droppe mit ellers velfungerende trådløse netværk
Avatar billede milter Ekspert
13. april 2007 - 01:28 #1
Uden at kende noget til lige netop dit problem, så vil jeg mene, at det er et interferensproblem. Tidligere kunne man løse det problem ved at flytte lydkortet så langt væk fra andre PCI-kort eller grafikkort som muligt, men det kan du selvfølgelig ikke her. Har du prøvet at lade de to kort bytte plads?

Prøv at sætte et stykke staniol mellem antennen på din dwa-547 og lydkortet/kabinettet og se, om det giver noget resultat. Og prøv at sætte det samme stykke staniol mellem lydkort og netkort, MEN PAS PÅ, at staniolen ikke kortslutter noget.
Avatar billede ghorfraq Nybegynder
13. april 2007 - 11:57 #2
jeg har prøvet at byttre kortenes plads. MEn det hjalp kun minimalt (dvs. en lille ændring). Det kunne tyde på at signalet går i kablerne og ikke forstyrrer PCI kortene (mini jack stikkene var ført mellem antennerne før, det er de ikke længere). En mulighed ville være være at få fat i nogle antenneforlængere og flytte antennerne væk fra toweret. Har dog snakket med dlink support og dette produkt er ikke tilgængeligt ligenu, men skulle være på vej :-(.

Må indrømme jeg helst undgår staniol i mit tower :-)
Avatar billede milter Ekspert
13. april 2007 - 22:09 #3
Skærmede kabler kunne måske hjælpe.

Prøv at vikle staniol om den første meter af ledningerne, som kommer ud af lydkortet.
Avatar billede ghorfraq Nybegynder
03. juli 2008 - 18:38 #4
gg