Avatar billede warni Nybegynder
12. april 2007 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3 pc'er - 1 arbejdsgrp. Funker ikke - help!!

Hej,

Sidder og skal spille risk 2 via netværk. Alle 3 comp. er forbundet via en trådløs router. Vores arb. grp. hedder "mshome". De 2 comp. kan godt se hinanden dele filer osv. Men den 3. kan ikke findes eller ses. Firewallen er slået fra.

Hvad er der at gøre i dette tilfælde? Kan man bruge udelukkelsesmetoden eller hvad vil I foreslå¨?
Avatar billede timmeren Nybegynder
12. april 2007 - 20:09 #1
har du prøvet at pinge imellem pc'erne
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. april 2007 - 09:10 #2
er pc'en i samme adresse segment
f.eks pc1 192.168.10.1  pc2 192.168.10.2 pc3 192.168.10.3
subnet 255.255.255.0 (samme for alle tre)

du kan finde pc'ens ipadresse ved at klikke start og vælge kør.
her skriver du cmd (og en commandoprompt åbnes)
her skriver du ipconfig /all og så er det nnok punktet wireless du skal kigge på.
Prøv fra en af de andre maskiner at pinge adressen (fra kommandprompten)

held og lykke :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. april 2007 - 09:13 #3
lige en tanke hvis routeren er sat til dhch skal pc'en også være det
Avatar billede warni Nybegynder
13. april 2007 - 12:21 #4
Takker
Avatar billede warni Nybegynder
13. april 2007 - 12:23 #5
hov - det var sku ik lige meningen jeg ville give mig selv point.. Kan godt se jeg ikke så tit er herinde :-) Nå, men jeg klarede den ved at finde frem til at det var microsoft klienten som ikke var installeret på den omtalte pc..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. april 2007 - 12:35 #6
nå må du  oprette nyt spm med point til rette vedkommende og så lige indsætte link til dette spm i det nye (du kan jo bare kalde det point til ...)

Held og lykke og god weekend
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. april 2007 - 12:36 #7
ups.  nå så må du ..... (skulle der stå)