Avatar billede molar2k Nybegynder
12. april 2007 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 comp. samme fil

Hej Alle!
Jeg sidder med en ide som jeg godt vil høre om er teknisk mulig.
Ide:
2 computere med internet adgang, sidder på samme LAN bag samme router. De 2 computere vil gerne downloade den samme fil til et delt katalog på netværket.
De 2 computere vil nu overskrive hinanden i det delte katalog. Men hvis nu det man ville downloade ex. var et program der består af mange filer. Ville man så via et program på de 2 computere kunne downloade halvdelen hver og så stykke det sammen i kataloget på netværket. Det kan selv gøres manuelt, men findes sådan et stykke software som kunne snakke sammen med de 2 computere og fortælle dem hvad de skal downloade af filen.
Hvis de 2 computere har en internet adgang med samme hastighed ville det umildbart resultere i en dobbelt så hurtig downloadtid.

vh. Molar2k

ps. Håber ikke det var for kryptisk forklaret!
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 17:27 #1
i praksis vil det kun fungere hvis a henter kan definere at kun de første 50% skal hentes, og part b henter de andre 50%, det vil kun virke i ET tilfælde, menlig hvor det er pakkede filer, som skal udpakkes til sidst.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2007 - 04:37 #2
1) det er meget usædvaneligt med 2 PC på et LAN bag en enkelt router at de
  kan downloade dobbelt så meget når de kombineres

2) du vil altid kunne have den ene downloade en halvdel af flere filer og den anden
  den anden halvel af flere filer

3) hvis serveren understøtter at hente dele af filer, så kan du også lade den ene
  hente første del af file og den anden hente anden del af filen

4) jeg har aldrig hørt om standard software til den slags, men der er muligt at
  lave noget special software til det

5) hvis det skal være økonomisk overkommeligt skal du nok lave det selv
Avatar billede molar2k Nybegynder
13. april 2007 - 15:45 #3
ang. punkt 1.
Jeg sidder med 2 pc'er bag et system som tildeler 1Mbit op og ned per. IP.