Avatar billede weez Nybegynder
12. april 2007 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste trådløse router

Jeg står og skal bruge en god/moderat prissat router. Men jeg skal bruge en rækkevidde på 500-1000m. Findes der en sådan og hvilken hvis så ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. april 2007 - 15:09 #1
Ført om routeren.

Jeg plejer at anbefale Linksys, de er et datter selvskab af Cisco, hvilket betyder kvalitet, du vil finde cisco logoer på linksys firmware. Samtidig hermed får linksys rigtig gode anmeldelser i de test der gennemføres, de er lette at sætte op og sikkerheden er god. Det eneste minus er den blå farve linksys har valgt, den bryder jeg mig bare ikke om.

Mht rækkeviden er det ikke et spørgsmål om router, men om antenner og under de rigtige forhold kan du række helt op til 14 Km. Der er nogle forhold der skal være tilstede før dette kan lykkes.

Det vigtigste er line-of-sight mellem antennerne, der må ikke være bygninger, hegn eller træer i linien mellem de to antenner, Elektriske installationer, luftkabler, maskinanlæg og den slags kan også ødelægge meget. Med retningsbestemte antenner og frit line-of-sight er 1000 meter intet problem.

Du kan dels købe gode retnings externe og udendørs antenner, f.eks. D-lnik laver nogle fornuftige paraboler og du kan faktisk lave dem selv. Prøv i google at søge på Wifi antennea howto eller på wifi pringles antennea, så kommer der flere gode opskrifter og vejledninger frem
Avatar billede weez Nybegynder
12. april 2007 - 19:02 #2
Takker for svaret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2007 - 09:05 #3
Hvis du vil være sikker, er der kun at prøve sig frem. Opstil udstyret og se om du kan nå. Prøv at komme højt op, og hvis der er buske og træer i nærheden, så bør du gøre forsøger i regnvejr, da våde træer dæmper mere end tøre