Avatar billede gogion Nybegynder
12. april 2007 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til Skraldespande

Er der skraldespande som kan mase skrald?
dette er et spørgsmål til et skole projekt :)
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 13:06 #1
der er skralde contrainere der kan, har aldrig set en skraldespand kunne gøre det (de de jo oftest er lavet af plastic og kan derfor ikke holde til det tryk stemplet udøver)
Avatar billede thegenuine Praktikant
12. april 2007 - 13:08 #2
Butikker som Brugsen og Føtex anvender små maskiner, der kan komprimere affald som pap og plastik, der fylder ca. 1 kubikmeter. Der findes også mindre affaldspressere som her http://www.miltek.dk/X-Press%20(Mixaffald)-325.aspx
Avatar billede thegenuine Praktikant
12. april 2007 - 13:10 #3
Du kan evt. rette henvendelse her, de ved måske lidt mere.
http://www.affaldsinfo.dk/ Videncenter for affald ;o)
Avatar billede gogion Nybegynder
12. april 2007 - 14:32 #4
hvad så hvis man er ude i naturen, er der så skraldespande hvor man kan mase skraldet med hånd kraft.
altså via et håndtag ?
Avatar billede gogion Nybegynder
12. april 2007 - 14:34 #5
Lidt ude for emnet, kan Brandmænd lugte ?
også til et projekt
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2007 - 15:25 #6
Klog af skade: I min skoletid, hvor der var projekter omkring affald, tog en gruppe samme emne op. De fik så mange stryg, idet det rent fysisk ikke kan lade sig gøre. De færreste mennesker vil kunne ligge det pres der skal til, for at kunne trykke indholdet sammen i en almindelig skraldespand.
Du skal jo tænke på, at overfladearealet på den plade du presser mod affaldet skal være stor, så modstanden fra affaldet vil blive meget stor. Gamle fru Olsen har ikke en chance. Og ja, du kan stå op i din skraldespand, og presse affaldet sammen. Men der presser du jo også med din fulde vægt, på et areal svarende til din fod.

Og mht. dit goble spm., så er det bedst hvis du opretter et nyt i fri debat om dette. Husk at formulere dig bedre, troede først det var en joke om den brændmænd, der slukker brande :)
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2007 - 15:27 #7
:)
Avatar billede thegenuine Praktikant
12. april 2007 - 15:33 #8
Brandmænd lugter/smager med deres tentakler, og fanger fisk ved at lamme dem med tentaklerne, der kommer i nærheden, og fører dem op til deres mund/kæber i "midten" af brandmanden.
Avatar billede gogion Nybegynder
13. april 2007 - 08:46 #9
takker for alt den hjælp i har givet
Avatar billede thegenuine Praktikant
13. april 2007 - 12:24 #10
Tak, for point.. ;o)