Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
11. april 2007 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Jeg så på TV2 en omtale af et program som skjuler ens færden på!

Hej
Jeg så på TV2 en omtale af et program som skjuler ens færden på Internettet.
jeg er ikke klar over hvad det hedder og hvordan det virker, men jeg er sikker der er nogle her i forumet som kender det.
Det jeg nu gerne vil høre om, er om et sådan program ’skjuler’ ens ip adresse.

Hvis det er tilfældet er det så muligt at brug dette program så man kan se tv2 Sputnik i udlandet??
Sputnik kan jo kun ses i Danmark som det er nu, da jeg flytter til Italien kunne jeg godt tænke mig at kunne se lidt dansk tv nu og da.

Findes der evt. andre ’snyde’ programmer som kan hjælpe mig??
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. april 2007 - 14:44 #1
Denne artikel hedder "den ultimative annonymitet på Internettet" og handler om TOR projektet

http://www.eksperten.dk/artikler/810

Den kan du læse og du kan også søge på TOR Onion router i google for mere information
Avatar billede strych9 Praktikant
11. april 2007 - 16:31 #2
Du kan jo sætte en proxy op på en server med et dansk IP og så køre igennem den..
TV2 sputnik kan man nu godt se i bla Sverige. Det er DR online som ikke kan lide at blive vist fra udlandet og kun deres live tv stream. On demand tingene kan man stadig se.
Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
11. april 2007 - 17:50 #3
ok, jeg har ellers hørt det gælder for SPUTNIK også. syndes også jeg har læst det på deres hjemmeside. syd-sverige er nok blevet en del af danmark, igen..  ;-)
Avatar billede strych9 Praktikant
11. april 2007 - 19:05 #4
Jeg har også boet i nordsverige for ikke så længe siden. Der var i hvert fald nogle af mine kolleger betalende kunder hos sputnik uden problemer. Men alt i alt, mon ikke det er nemmere at kontakte dem (tv2) direkte og bare spørge? =)

> syd-sverige er nok blevet en del af danmark, igen..  ;-)
- Gid det var så vel. Befri Skåne! =)
Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
11. april 2007 - 19:24 #5
fra Sputnik's hjemmeside:
Live i udlandet

Der kan være problemer forbundet med at ville se Sputnik fra udlandet. Det skyldes, at video-data skal transmitteres over lange strækninger og ofte ad store omveje, hvor vi p.t. desværre ikke har indflydelse på, hvordan denne trafik sker. Vi er i gang med at undersøge muligheder for at evt. indgå lokale samarbejder, der forhåbentlig vil kunne hjælpe lidt på problemet. Du kan forsøge at udbedre problemet ved at foretage et par justeringer i dine mediaplayer indstillinger. Dette gør du således:

Du skal først undersøge, hvordan Windows Media Player er indstillet til at modtage videoindhold via nettet. Dette gøres ved at åbne Windows Media Player. Tryk på START-knappen i venstre hjørne, vælg "Run" / "Kør" og skriv "WMPLAYER" og tryk "OK".
Når du har åbnet Windows Media Player skal du gå ind i menuen "Tools" / "Funktioner" og vælge punktet "Options" / "Indstillinger".
Vælg nu fanbladet "Performance" / "Ydeevne" og kig under det øverste punkt der hedder "Connections speed" / "Forbindelshastighed" og kontroller om den står til "Detect connection speed" / "Find automatisk forbindelseshastighed". Står den til dette i forvejen, skal du gå til punktet for at slette midlertidige internetfiler og cookies herover.

Alex: kort sagt, det ser ud til at man godt kan se sputnik i udlandet, det var nyt for mig.