Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 19:51 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

USB HD på PC

Hej med jer. Jeg håber at I kan hjælpe mig her. Jeg har en ekstern HD (Kender ikke typen, men der et en \"One Technologi\" label i bunden. Bagpå er der en usb udgang.

I min pc har jeg sat et usb kort i på en pci slot.

Jeg har forsøgt at sætte harddisken til mit usb kort, men når jeg genstarter windows siger den at jeg mangler en \"usb to ide adapter\". Hvordan kan jeg installere denne harddisk - som i øvrigt har fungeret på en mac tidligere? Hvilken driver gør at windows herefter kan finde den?

Mvh/ Jimbo
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 20:07 #1
Er der ikke noget i bios omkring du kan indstille.
Hvad er dit OS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 20:08 #2
RETTELSE:

Er der ikke noget i bios omkring USB du kan indstille.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 20:09 #3
Fulgte der ikke en driver med den usb-HD?
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 20:47 #4
nej, for jeg har købt enheden alene fra et nedlagt pladestudie, så jeg har hverken det ene eller det andet til den.

Jeg kører win 98 og har 2 interne harddiske, men en harddisk på USB porten er vel ikke afhængig af bios er den?
Avatar billede dipzy Nybegynder
30. maj 2001 - 20:54 #5
Du har det problem at der sidder en ganske almindelig IDE harddisk inde i den \"kasse\". Den controller som den sidder på hedder så \"USB-IDE Adapter\", og den skal du bruge en driver til, eller også kan du være hård og skille kassen ad og pille harddisken ud og smide den IND i computeren.

Jeg har selv haft sådan en USB ting, godtnok en LaCie, og den var PISSE langsom. Det var ikke på grund af Harddisken inden i men pga. at det var USB. Hvis du får den harddisk til at virke kan den kune køre 11Mbit altså ca. 1mb/s hvilket er MEGET langsomt.

Prøv det du selv synes.

./dipzy
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 20:54 #6
Jeg kører i øvrigt et USB webcam på den anden af portene (Det er ét af de dér PCI kort med 2 usb udgange på) og det fungerer fint, så USB delen kører fint men det er det dér med at finde harddisken der er et problem...
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 20:56 #7
okay, men findes der en eller anden universal adapter til sådan noget?
Avatar billede dipzy Nybegynder
30. maj 2001 - 20:57 #8
guess not.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 20:58 #9
I min bios kan man bestemme om USB er tilknyttet en irq eller ej.

Jeg går ud fra at det er den nyeste win98s1.
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 21:01 #10
retaxes: tjah.... mnjaaarh... det er en Win98 4.10, hedder den vist :-)
Avatar billede dar Nybegynder
30. maj 2001 - 21:15 #11
dipzy>> Jaja - og jeg hedder tinky winky...
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 21:15 #12
Kunne du ikke prøve at gå ind på Microsoft updat side og lade dem undersøge om der er opdateringer, det kunne måske hjælpe. Jeg ved ikke hvor længe man har haft USB HD, men din version kunne jo være for gl.

Prøv at gå i start - Windows Update - og vælge opdateringer/Updates
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 21:23 #13
jeg tror at jeg må skille skidtet ad og finde ud af hvem der har lavet den. I skal i hvert fald have tak for hjælpen og jeg fordeler mine points 50/50 ok?!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 21:28 #14
Takker for pointene ;o)

dipzy > Den er vel også ment som et flytbart medie, læg et eller andet på og fis over til en eller anden og læs det af.
Og så gør det ikke noget at den er så langsom!
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. maj 2001 - 21:33 #15
okay, sorry at jeg nu bliver ved, men det er en fujitsu harddisk.... -og det er vel i princippet ligegyldigt er det ikke? Er det ikke en driver til usb adapteren jeg har brug for?