Avatar billede mawa Nybegynder
10. april 2007 - 22:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler bruger efter nyt Logon

Hej, jeg har noget af et problem her:
Da jeg lige ville prøve at se hvordan det var med et anderledes Logon end det gammeldags XP, skete der det, at min bruger forsvandt... Så stod der kun Gæst og Administrator tilbage... og Administratorkoden kender jeg ikke, for den acceptere ikke den/de koder som jeg mener det burde være, eller som jeg har brugt før til at logge ind... Men efter mange forsøg, forsvandt Administratorburgeren også, og nu kan jeg kun komme på som Gæst.. Hvad kan jeg gøre? Ud over at formatere min PC.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 23:02 #1
tryk CTRL+ALT+DEL 2 gange, skriv dit alm brugernavn og kode og log på.
Avatar billede mawa Nybegynder
11. april 2007 - 07:47 #2
Den skriver: Det var ikke muligt at logge dig på, da din konto er låst ude. Kontakt systemadministratoren.

Systemadministratoren er jo mig, og jeg kan ikke logge på.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 08:53 #3
hent ultimate boot cd og brænd den ned på en CD, boot op fra den, og med NT offline password (et eller andet) kan du låse kontoen op /nulstille koden (det bedste resultat fåes hvis koden nulstilles til intet password)
Avatar billede mawa Nybegynder
18. april 2007 - 09:33 #4
Jeg har hentet det og brændt det ned på en CD men hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2007 - 10:48 #5
du sætter BIOS op til at at boote fra cd, og i menuen der kommer frem, finder du NT Offline password (editor) mener jeg den hedder, såvidt jeg husker ligger den under filesystemt tools
Avatar billede mawa Nybegynder
26. april 2007 - 18:48 #6
Ok, men når jeg sætter cd'en i, så starter den bare normalt op. Hvor kan jeg ændre det, så BIOS booter op fra cd'en, hvis det er det, der er galt?
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 19:10 #7
du skal ind i BIOS og ændre det, normalt er det DEL knappen, F1/F2 men kan også være andre knapper, hvis du skriver hvilken computer du har vil det hjælpe en del ;)
Avatar billede mawa Nybegynder
28. april 2007 - 18:42 #8
Ja, men ved ikke hvilken en det er... har prøvet at trykke på alle Funktionstasterne imens den startede op... Men det er en SCENIC, Fujitsu Siemens med XP Pro
Avatar billede mawa Nybegynder
28. april 2007 - 19:58 #9
Nu kan je gkomme in i BIOS, men hvor ændre jeg så den til at starte op fra CD'en?
Avatar billede screem_brille Novice
28. april 2007 - 22:05 #10
normalt under avancerede functions mener jeg det er , men det du leder efter hedder nok noget i stil med "boot device order".
Avatar billede mawa Nybegynder
30. april 2007 - 16:10 #11
Har været inde under alt, men kan ikke noget med cd.
Det eneste er "Boot "et-eller-andet"" Men der kan jeg bare sætte et udråbstegn ud for det.
Avatar billede mawa Nybegynder
30. april 2007 - 16:23 #12
Det hedder Boot Options
Nå man går ind i det er der noget der hedder Boot Sequence:
Der står så
+Diskette, Standard
CD-ROM Drive
+ Hard drive, ?, ?
Legacycan Card

Det førnævnte udråbstegn er for at deaktivere en del.
Avatar billede mawa Nybegynder
11. maj 2007 - 21:01 #13
Ved du hvad jeg skal?