Avatar billede kornum Nybegynder
10. april 2007 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel: Kan man oprette et diagram vha. vba kode?

Hejsa.

Som overskriften siger, kan man vha. af VBA kode oprette et diagram? - Synes slet ikke jeg kan finde noget om det på nettet... Kan det virkeligt passe? Synes da bare det må være et objekt med nogle metoder som tager nogle parametre ind...

Kan ikke forstå det, så håber jeg experter kan be- eller afkrafte, og hvis det kan lade sig gøre, ser jeg gerne et lille eksempel.

På forhånd mange tak.
Avatar billede excelent Ekspert
10. april 2007 - 21:53 #1
Det kan Makro optageren lave for dig
Start optager
lav diagrammet
stop optager

et eks.

Sub Makro1()
    Range("A1:B3").Select
    Charts.Add
    ActiveChart.ChartType = xlColumnClustered
    ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("Ark4").Range("A1:B3"), PlotBy:= _
        xlColumns
    ActiveChart.Location Where:=xlLocationAsObject, Name:="Ark4"
    With ActiveChart
        .HasTitle = False
        .Axes(xlCategory, xlPrimary).HasTitle = False
        .Axes(xlValue, xlPrimary).HasTitle = False
    End With
    ActiveWindow.Visible = False
    Windows("Mappe1").Activate
    Range("G5").Select
End Sub
Avatar billede kornum Nybegynder
10. april 2007 - 22:04 #2
Arhh jah for pokker... Super Excelent, det er da bare det jeg skal gøre :)

nogle gange glemmer jeg den funktion... - Prøver det lige af imorgen eftermiddag... Men smid et svar, så accepterer jeg når det er testet...
Avatar billede excelent Ekspert
10. april 2007 - 22:19 #3
ok
Avatar billede rosco Novice
10. april 2007 - 22:33 #4
En anden finesse:
Marker data
Tast F11
Avatar billede kornum Nybegynder
11. april 2007 - 19:28 #5
Super funker fint tak tak...

Jah smart rosco :) - Tak...