Avatar billede lojmann Nybegynder
10. april 2007 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelsen forsvinder (DNS problem måske)

Min kæreste har købt sig en Windows Vista til hendes laptop og hun er rigtig glad for den.
Når jeg er nede at besøge hende, deler vi internet forbindelsen via Ethernet porten på hendes computer og den indbygget funktion til dette i Windows, det virker dejligt og jeg er online med min Mac på 2 sekunder :)

Efter noget tid, virker hendes internet forbindelse dog ikke... Dvs. hun er connectet til de ting som er i hendes DNS cache (MSN, Skype etc.) men kan ikke surfe, tjekke mail ol... Lukker hun MSN/Skype ned, vil de ikke på igen (men de virker 100% inden!).

Jeg er stadig online via Internet deling fra hendes Vista til min Mac, jeg bliver aldrig smidt af eller noget - det virker bare for mig, som er 2. led... Underligt!

Internet forbindelsen er en vi låner af vores nabo, så jeg har ikke de store muligheder for at pille i routeren (jeg gider ikke!) og efter nu i flere omgange at have prøvet at løse problemet her lokalt på hendes maskine, er jeg tæt på at give op.

Jeg har forsøgt at ændre DNS serveren på hendes, så det ikke længere er den som routeren giver hende, men det virker ikke. Ændre jeg den, så kan jeg heller ikke komme på (bruger jeg samme DNS i /etc/resolve.conf på mac'en, virker det fint).

Derfor tror jeg nu at der er noget svine-galt med internet sharing i den Vista-djævle der, men jeg kan ikke finde noget at få efter på google eller usenet syntes jeg.

Andre som har dette problem eller har en ide til hvad jeg skal forsøge mig med?

Som sagt virker min Mac 100% GENNEM hendes maskine, også når hendes maskine ikke selv gider gå på nettet.
Derfor får det mig til at tro at det er noget DNS fnidder på hendes maskine, jeg har bare ikke flere ideer...

Hjælp mig (for husfredens skyld)
Avatar billede koldborg Nybegynder
11. april 2007 - 09:39 #1
hvilken pc er det,, skulle vel ikke være en Acer??
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. april 2007 - 11:07 #2
Nej hun har en Medion købt i Frankrig for 2 år siden cirka... Den køre ellers meget godt, men nu her efter hun har købt sig en Vista og lagt på så driller det af helvet til med netværket :(
Avatar billede koldborg Nybegynder
11. april 2007 - 12:17 #3
i må prøve at tjekke medions hjemmeside og tjekke op omkring vista bla driver osv, hvis det er en vista opgrad kan det give problemer på visse computerer, der anbefales fra rigtige mange sider at man ikke på nogen måde anbefaler denne form for vista altså opgradering fra xp
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. juli 2008 - 13:15 #4
lukker