Avatar billede d-bug Nybegynder
10. april 2007 - 17:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af klokkeslet's replikation med Domæne serveren

Ja, klokkeslettet på mine servere ser ud til at blive synkroniseret med domæne serveren, men jeg vil gerne deaktivere denne "service" på en af serverne.
Jeg har forsøgt at slå Windows Time fra i services, men uden held. Jeg vil tro at jeg skal slå et eller andet fra i A.D., men kan ikke lige overskue at søge det hele igennem.

Jeg er sikker på at en herinde fra ved det, så her er chancen for nogle hurtige/nemme point.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:08 #1
du kan gøre det med en GPO der kun gælder for den pågældende server.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:10 #2
under computer configuration, administrative templates, system, windows time service.
Avatar billede d-bug Nybegynder
10. april 2007 - 17:22 #3
Det ligner helt sikkert det rigtige sted, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg har disablet "Global Conf. Setting" og i "Time Providers" har jeg disablet både "Enable Windows NTP Client" og "Conf. Win. NTP Client".

Skal jeg istedet enable den der "Global conf. sett." og ændre parameterne? I så valg, hvad skal jeg ændre :)
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:25 #4
hvis du ønsker den skal bruge en anden NTP server kan du gøre det der ja, men vil du bare lade den passe sig selv så lader du dem bare stå til disabled, men husk nu at gøre sådana t den GPO kun gælder for den omtalte server.

Hvis du ikke kender Group policy management tools, så hent det, det gør det MEGET nemmere at arbejde med GPO´r
Avatar billede d-bug Nybegynder
10. april 2007 - 17:27 #5
Den skal bare passe sig selv, så nu har jeg disablet alt på den pågældende server.

Jeg har bare brugt gpedit.msc, men det virker sgu stadig ikke
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:32 #6
det er MEGET nemmere at styre hvilke maskiner den GPO skal gælde for med det andet værktøj (det er gratis) og husk der går op til 45 min inden GPO refreshes så du skal køre en GP update på klienten hvis du vil se ændringerne med det samme.
Avatar billede d-bug Nybegynder
10. april 2007 - 17:44 #7
Jeg har lige installeret det værktøj men jeg fatter vist hat idag :)

Jeg har installeret det på domæne serveren og klienten, men regner med at jeg bare skal administrere det fra domæne serveren.

Efter installationen kan jeg se min forest (domænenavn) og herunder er der noget der hedder "Group Policy Objects". Er det her jeg skal lave noget? Og hvad skal jeg gøre herfra?

Jeg beklager men jeg er vist desværre lidt tung at danse med idag
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 17:51 #8
det er på serveren det skal installeres (altså din domain controller), jeg skal lige ud og handle ind, men kan du vente en times tid eller to, så guider jeg dig derfra ;)
Avatar billede d-bug Nybegynder
10. april 2007 - 17:54 #9
Det lyder alletiders. Ellers kigger vi bare på det imorgen. Så kan det også være at jeg fatter lidt mere :)
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 15:20 #10
Så er jeg klar :)
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 15:40 #11
prøv lige og se om du ikke akn finde noget om WMI filtering (på maskinens navn) så vil det kun gælde for den maskine, det er nemmere på den måde (jeg leder også efter det "filter" så du har svaret om lidt sikkert :D)
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 15:59 #12
opret en ny ou i active directory users and computers, (kald den evt fil server), i denne trækker du din filserver over i (altså selve computeren), i group policy management lader du så den omtalte GPO gælde for den OU kun, så er problemet løst ;)
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 16:06 #13
Så har jeg oprettet en ou (fil server) i active dir. og flyttet den pågældende maskine over i mappen.

Hvordan laver jeg så GPO? :)
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 16:08 #14
det gør du nemmest med group policy management tool , højreklik på "fil server" OUén og vælg create and link new GPO.
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 16:11 #15
I group policy management har jeg nu "fil server", den højreklikker jeg på og vælger "create and link GPO here". Den kalder jeg "time". Så højreklikker jeg på "time" og vælger edit hvorefter jeg gør som du beskriver i starten.
Er det korrekt?
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 16:19 #16
det er 100% korrekt ja ;)
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 16:19 #17
Så var det noget med at jeg kunne lave en gp update på klienten. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 16:20 #18
nevermind :)

Tiden bliver dog stadig opdateret automatisk
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 16:30 #19
husk der kan gå op til 45 min før den gpo slår igennem, men hvorfor må den server egenligt ikke blive synkroniseret tidsmæssigt ? (det kan jeg ikke se nogen logisk grund til ?)
Avatar billede d-bug Nybegynder
11. april 2007 - 16:35 #20
Det er fordi den bliver brugt til noget test hvor der ind i mellem skal stilles på dato og tid.

Jeg tror måske jeg har fundet fejlen: Det er en virtuel server (glemte jeg vist at nævne) og der er time sync. på.

Du får naturligvis dine point for den group policy kommer jeg helt sikkert til at skulle bruge fremover.

Tusind tak for kampen :)
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 16:53 #21
det var så lidt ;)