Avatar billede sonjor Nybegynder
09. april 2007 - 22:20 Der er 14 kommentarer

fjerne advarsel ved hyperlink

Hej.
Min datter har lavet en database til mig, som jeg bruger ved undervisning i dans. Til en lang række dansebeskrivelser er der ved hjælp af hyperlink knyttet musikfiler,(mp3) der ligger i en anden mappe på min PC. Når jeg klikker på musikken, skulle den spille, men der kommer først 2 sikkerhedsadvarsler, inden musikken begynder.
Hvordan undgår jeg dem?
Jeg fik dem fjernet i Access 2003 og XP, men nu drejer det sig om
Access 2007 og Vista , og der virker metoden ikke.
Hilsen Sonja
Avatar billede sonjor Nybegynder
11. april 2007 - 19:56 #1
Er der slet ingen, der kan hjælpe mig, jeg forhøjer gerne point'sene til 200, ved bare ikke lige hvordan
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2007 - 08:45 #2
Prøv lige:

Private Sub NavnPåKnap_Click()
Application.FollowHyperlink Me.NavnPåFeltMedSti, , True
End Sub

For jeg får ingen advarsler!~)
Avatar billede sonjor Nybegynder
12. april 2007 - 09:35 #3
Tak, men undskyld, det svar var lidt for avanceret for mig. Vær rar og forklar lidt nærmere, hvordan jeg evt. foretager rettelsen.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2007 - 10:01 #4
Ja, undskyld til dig også... Jeg havde lige hovedet et andet sted, hvor skulle du vide hvordan man indsætter kode...

Det du taler om er egentlig at få advarsler ved hyperlinks slået fra i Vista...

Har du filerne liggende i mappen foretrukne? Hvis du har så skal du have skiftet sikkerhedsniveau for denne mappe eller flytte dem til en anden mappe og indsætte nye hyperlinks i dit program!~)
Avatar billede sonjor Nybegynder
12. april 2007 - 10:18 #5
Nej jeg har dem liggende i en undermappe under musik og vil meget nødigt flytte dem, da jeg også bruger musikken andre steder.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2007 - 10:22 #6
Hvordan fjernede du problemet i xp..
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2007 - 10:22 #7
og access 2003...
Avatar billede sonjor Nybegynder
12. april 2007 - 10:43 #8
Den ene advarsel fjernede jeg ved at gå ind i mappeindstillinger, filtyper, mp3, avanceret og fjernede hak i "bekræft åbning efter overførsel". Den mulighed ser jeg ikke i Vista.

Den anden advarsel forsvandt ved hjælp af en fil, anbefalet her fra eksperten. Den hed "DisableHyperlinkWarning" og virker heller ikke i Vista
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2007 - 10:54 #9
Men jeg kører selv xp og access 2003, så måske skulle du prøve at google lidt!~)
Avatar billede sonjor Nybegynder
12. april 2007 - 11:00 #10
spg,tak for dit forsøg på hjælp, men så kan du jo nok ikke hjælpe mig.

Er der andre, der har et godt bud her, ville jeg være meget taknemmelig. Det er ikke sjovt at stå med et stort dansehold og skal vente på flere advarsler/bekræftelser før hver melodi.
Avatar billede sonjor Nybegynder
09. september 2007 - 23:07 #11
Hej igen, jeg er desværre ikke kommet videre med dette spørgsmål- mon nogen kan hjælpe mig. Jeg har et screenshot, men hvordan lægger jeg det ind her?
Avatar billede sonjor Nybegynder
09. september 2007 - 23:08 #12
Hovsa, skal også lige sige, at jeg er gået tilbage til Access 2003, men problemet er Vista
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 11:18 #13
Avatar billede babyflame Nybegynder
07. juli 2010 - 19:38 #14
Dette er vist min gamle tråd.
Vil lige tilføje, at problemet med advarsler ved hyperlink i Access 2003 heller ikke er løst, selvom jeg nu har win7 (ultimate) på een bærbar og win7 starter på en netbook.

Måske er der nogen der nu 3 år efter har fundet en løsning

Hilsen Sonja