Avatar billede taktil Nybegynder
09. april 2007 - 13:53 Der er 23 kommentarer

Brave-Sentry

Hvem kan hjælpe en stakkel i nød?
Pludselig sort baggrundsskærm - "Your computer is infected..." osv. står og flasher på bundlinjen - Firewallen var pludselig slået fra! - Pc'en kørte MEGET langsomt - kører nu lidt bedre og jeg har fået Sophos til at fjerne en del, men noget skqal fjernes manualt*? og jeg kan ikke finde mapperne disse tre vira skulle ligge i?? De hedder fx: qv3xt.game, v5x4.ga2me. *Programmet der MEGET gerne vil installeres (eller er blevet det?) hedder : Brave-Sentry - eller BS 2.0
Hjælp!!
09. april 2007 - 15:52 #1
Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:drevet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Dobbeltklik på C:\Smitfraud exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind (http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm ), samt loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt)

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede taktil Nybegynder
09. april 2007 - 16:47 #2
Jeg arbejder på det; vender tilbage !!
Avatar billede taktil Nybegynder
11. april 2007 - 08:33 #3
Hej dr1.
Du er ikke glemt; jeg prøver at arbejde på sagen ind imellem alm arbejde. Jeg løb forresten ind i et problem. Mit keyboard er af trådløs type som først kører når maskinen er klar!! ingen mulighed for qat komme i safe mode. Kan jeg køre programmet i normal mode og hvad er risikoen? Bør jeg vente til jeg har et alm keyboard?
11. april 2007 - 08:55 #4
... det bør (=skal) være i Safe Mode da visse Uønskede elementer sansynligvis bliver holdt fast af XP i alm. kørsel og vil dermed ikke bliver slettet ...

PS: Check i BIOS om der er mulighed for USB support ?
Avatar billede taktil Nybegynder
12. april 2007 - 18:26 #5
Hej dr1.
Så er tingene på vej. Jeg ved ikke om jeg fik lavet et eller andet forkert i SmitFraudFix; i hvert fald kørte jeg den to gange - sender det hele - efterfulgt af Hijackthis.

SmitFraudFix v2.166

Scan done at 17:09:12,57, 12-04-2007
Run from C:\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

SmitFraudFix v2.166

Scan done at 18:06:59,00, 12-04-2007
Run from C:\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{F663E260-FEA6-4797-A8D1-4D6A322504AF}: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=193.162.153.164 194.239.134.83

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

Hejackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:25:54, on 12-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\SECURE~1.EXE
C:\WINDOWS\SecureWin33.exe
C:\Documents and Settings\Michael\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Internet Security Class - {A75E294E-C047-4D29-B07E-37B792881BEF} - C:\Windows\SecureWin31.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TotalRecorderScheduler] C:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Secure] C:\WINDOWS\WindowsUpdates.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsHive] C:\WINDOWS\system32\rpcc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Brave-Sentry] C:\Program Files\BraveSentry\BraveSentry.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
13. april 2007 - 10:26 #6
Jooo - SmitfraudFix fik ædt den først omgang *S*

Derefter ->

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* iPod-tjeneste (iPod Service)
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Internet Security Class - {A75E294E-C047-4D29-B07E-37B792881BEF} - C:\Windows\SecureWin31.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TotalRecorderScheduler] C:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Secure] C:\WINDOWS\WindowsUpdates.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsHive] C:\WINDOWS\system32\rpcc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Brave-Sentry] C:\Program Files\BraveSentry\BraveSentry.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Windows\SecureWin31.dll
C:\WINDOWS\WindowsUpdates.exe
C:\WINDOWS\system32\rpcc.exe
C:\Program Files\BraveSentry\ <- Hele mappen

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede taktil Nybegynder
16. april 2007 - 18:37 #7
Hej igen, dr1.
Så er jeg tilbage! Jeg håber ikke du synes det tager meeeget lang tid, men jeg forsøger pt. at balancere mellem to "arbejder" og alt hvad der jo også skal passes (familien, venner...)
Jeg kom lidt i tvivl om de to ".exe" jag skulle slette. Jeg kan finde nogle programmer der hedder "WindowsUpdates" og "rpcc", men uden exe'r på- Er det dem du mener?

Her er den friske HijackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:31:11, on 16-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Michael\Skrivebord\Hijackthis\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
16. april 2007 - 22:35 #8
Det begynder at se fornuftigt ud ...

Hvordan kører PC'en så nu ?

PS: Smut til WindowsUpdate for nyeste opdateringer http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
16. april 2007 - 22:37 #9
PS[2]: Det med "uden exe'er på er fordi din stifinder som default IKKE viser "*.efternavn" på kendte filtyper. Det er både godt og skidt princip...
... [Kontropanel][Mappe indstillinger] - vis - fraklik "Skjul filtypenavne for kendte filtyper...". Det gør jeg ALTID på de spiller jeg rører ved !!!
Avatar billede taktil Nybegynder
16. april 2007 - 23:03 #10
Så er de mappeindstillinger ændret og de to exe'r er væk. Den sidste .dll-fil kan  jeg ikke finde?
Den kører såmænd pænt igen - BraveSentry er væk! Tak for det!! Jeg var tæt på at få pip af den evendelige opstart!!
Jeg har dog stadig 2 virus og én applikation som Sophos Antivirus har fanget men sat i karantæne. Den vil ikke slette dem, men siger "manual cleanup required". Jeg kan ikke se dem i den mappe som programmet angiver de skulle ligge i? En "Temp" mappe! De hedder: qvx3.game & v5x4.ga2me & NewDotNet.
16. april 2007 - 23:08 #11
... fuld stinavn på "...En "Temp" mappe! ..." ?

Har du gennemfør CCleaner proceduren ?
Avatar billede taktil Nybegynder
16. april 2007 - 23:14 #12
C:\Documents and Settings\Michael\Lokale instillinger\Temp

Nej jeg mangler ccleaner.
Avatar billede taktil Nybegynder
16. april 2007 - 23:32 #13
Så har jeg også kørt ccleaner.
Avatar billede taktil Nybegynder
16. april 2007 - 23:48 #14
Har netop kørt mit antivirus igen. 7 trusler ialt!! De førnævnte tre er der stadig og røg altså ikke i ccleaner.
Iøvrigt hakker pc'en noget i lyden ??
Avatar billede taktil Nybegynder
17. april 2007 - 23:23 #15
Har kørt AD Aware SE flere gange. Finder hele tiden 7-8 critical objects? Hvor kommer de fra??
18. april 2007 - 08:40 #16
Navn/sti på omtalte filer ???
Avatar billede taktil Nybegynder
20. april 2007 - 20:52 #17
Hej dr1 larry.
Sidst var der ikke noget, men hvor er er det dog irriterende. Der ligger stadig 3 ting i quarantine i Sophos. Lyden hakker; jeg kan fx ikke bruge Skype, så meget hakker det?? Skal jeg gøre noget ved driver til lydkort? Læg et svar så du kan få points; du må også være trøt af lo.... Skal jeg ikke bare smide den ud?
20. april 2007 - 22:33 #18
Måske ->
Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.
Avatar billede taktil Nybegynder
20. april 2007 - 23:05 #19
Jeg prøver. Vender tilbage i morgen.
Avatar billede taktil Nybegynder
27. april 2007 - 10:52 #20
dr1 larry - husk at lægge et svar!
27. april 2007 - 11:41 #21
... Did It Work ?
Avatar billede taktil Nybegynder
13. juni 2007 - 22:58 #22
Hej dr1 Larry. Long time - no hear. Husk at lægge dit svar!
Hilsen Taktil
13. juni 2007 - 23:25 #23
... Dit It Work [2] ?