Avatar billede jnjnjn Nybegynder
08. april 2007 - 19:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min computer slukker af sig selv

Jeg ved ikke, om det er et virusproblem eller hvad det er.

Computeren slukker af sig selv på den måde at der pludselig bliver sort skærm. Skærmen og computeren er stadig tændt, kan jeg se på den grønne knap på¨skærmen og CPU-enheden. De lyser begge grønt. Den eneste måde at komme ud af problemet på er, at slukke computeren og starte igen.

Jeg har prøvet at restore systemet, men det har ikke hjulpet. Skal jeg smide compturen på lossepladsen og købe en ny - den er 4 år gammel?

Eller kan der gøres et eller andet, så den kan reddes?
08. april 2007 - 19:54 #1
Check/opdater Skærm/Grafik driver ?
08. april 2007 - 19:57 #2
Opfølger til denne -> http://www.eksperten.dk/spm/771953 ???
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
08. april 2007 - 20:25 #3
Den med skærmdriveren er prøvet.

Og ja, det er en opfølger. Efter recovery opfører den sig lidt anderledes.
Avatar billede ppr Nybegynder
08. april 2007 - 21:00 #4
Måske du har et varmeproblem, hvornår har du sidst "støvsuget" din PC ?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2007 - 21:13 #5
Victor-1 har lavet denne glimrende vejledning til rengøring.
http://fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
08. april 2007 - 21:32 #6
Jeg tror ikke, at det er varmen. Computeren kan finde på at slukke allerede efter et par minutter efter opstart om morgenen. Men jeg støvsuger alligevel computeren i morgen. Jeg har sidst atøvsuget den indvendig for et par måneder siden. Kan det tænkes at være et hardwareproblem snarere end et softwareproblem? Jeg tænker her på et defekt grafikkort.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
09. april 2007 - 20:56 #7
Jeg bøjer mig i støvet.

Jeg har støvsuget maskinen. Jeg sprøjtede den med elektronikrens, ventede et par timer og kontrollerede så om alle stik sad korrekt. Tilsyneladende var alt korrekt, der var støv, men ikke så meget.

Nu har maskinen kørt uden at slukke siden kl. 17.

Smid lige et svar så jeg kan give point.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 21:32 #8
Det er Ppr der skal have pointene, jeg lavede bare skamløs reklame for billedvejledningen. ;-)
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
09. april 2007 - 21:47 #9
Det er OK med mig. Det var nogle flotte billeder, men jeg brugte dem ikke. Jeg kendte fremgangsmåden i forvejen.
Avatar billede emilfs Nybegynder
18. april 2007 - 14:32 #10
Jeg har/har haft samme problem tror jeg!
Det er grafikkortet, som ikke computeren ikke kan trække.
Forestil dig, at din kæreste synes du skulle i form og ville have dig til at løbe med børnene i en trækvogn. Du er nu kommet i form, men har glemt at bruge trækvognen!
Så bliver det hårdt!
Sådan har computeren det også!

Hvis du har en dårlig processor, eller andet gammelt ****, så erstat det evnt. Jeg installerede windows igen, så løste problemet sig.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
18. april 2007 - 21:37 #11
Jeg har geninstalleret Windows uden virkning.

Fejlen optræder kun ved World of Warcraft. Nu igen trods støvsugning, der kun havde en kortvarig virkning.

Jeg ved ikke om noget er dårligt? Hvordan checker jeg det?
Kan det være grafikkortet, der skal skiftes? Hvordan kontrollerer jeg det?
Avatar billede tha_painter Nybegynder
13. maj 2007 - 13:59 #12
Jeg tror bare du kan gå ind i denen computer, højreklikke og vælge egenskaber...
Avatar billede tha_painter Nybegynder
27. maj 2007 - 21:47 #13
Det er ikke processoren, men strømforsyningen.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
27. maj 2007 - 23:52 #14
Hvad gør jeg så? Skal strømforsyningen skiftes?
Avatar billede tha_painter Nybegynder
28. maj 2007 - 08:31 #15
Det vil jeg mene. Jeg står selv i samme problem.
Kontakt evnt. dem, som har lavet din computer. Eller andre, som har mere forstand på det.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
28. maj 2007 - 18:52 #16
Hvad koster en ny strømforsyning? Hvad skal jeg kigge efter? Jeg tror godt, at jeg selv kan skifte den.
Har du selv fået en ny strømforsyning? Virker det?
Avatar billede tha_painter Nybegynder
28. maj 2007 - 19:01 #17
jeg aner det ikke du. nej. jeg har ikke selv... spørg eventuelt pc-planet. De svarer, uden det koster penge...pc-planet@pc-planet.dk
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
13. juli 2007 - 21:44 #18
Jeg lukker selv spørgsmålet. selvom jeg ikke fik løst problemet. Det blev dog indkredset så meget, at det næsten kun sker i World of Warcraft - og næsten ikke, når der er slukket for lyden.