Avatar billede flipperfin Nybegynder
08. april 2007 - 18:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på computeren !

Har installeret nyt hardware, og har efter meget besvær skulle formatere pc osv. Efter at jeg har installeret drivere til det hele virker lyden stadigvæk ikke (under hardwarens indstillinger står der noget med "kode 10", forstår ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet at afinstallere det og alt muligt.. )

Bruger bundkortet P5N-E Sli

"Enheden kan ikke starte. (Kode 10)"
Det skal også siges at jeg har haft nogle problemer med at computeren lidt efter at være startet op, popper op med en blå skærm hvori den skriver f.eks. at den har lukket computeren for at kunne bevare nogle filer eller noget i den stil.. der må være et hardware problem eller noget.. er bare på den :/
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
08. april 2007 - 19:42 #1
#1 hvilket styresytem kører du med ?

#2 er det onboard lyd?

går udfra det er et asus board...
Avatar billede flipperfin Nybegynder
08. april 2007 - 19:45 #2
Kører med win xp pro, ja det er asus og onboard lyd.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. april 2007 - 20:36 #3
Prøv at kikke her Kontrolpanel/lyde og lydenheder/lydenheder/lydstyrke.
Se efter, om der er sat flueben forkerte steder. Se især lige oven over hvor der
står "avanceret" der er et lille felt, hvor der står "slå alt fra" Hvis der er
flueben i den, er der nemlig ingen lyd overhovedet.
Avatar billede flipperfin Nybegynder
08. april 2007 - 20:42 #4
Jaja har tjekket alt det :) Men der er ikke en gang nogen lydenheder, kan tilsyneladende ikke installere driveren :S
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. april 2007 - 20:58 #5
Code 10

If the device has a "FailReasonString" value in its hardware key, that string is displayed as the error message. The driver or enumerator places this registry string value there. If there is no "FailReasonString" in the hardware key, the following generic error message is displayed:

    This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed. (Code 10)

    Try upgrading the device drivers for this device.

Solution button: Update Driver

To resolve this error code, make sure the device is connected to the computer correctly. For example, make sure all cables are plugged in fully and that all adapter cards are properly seated. Follow the suggested solution button and update the device driver. It may be possible to remove the device and redetect it using the Add New Hardware wizard.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. april 2007 - 21:00 #6
Du må have nogle installations cder liggende til bundkort, grafik og lyd osv...
Avatar billede flipperfin Nybegynder
08. april 2007 - 22:13 #7
har prøvet at reinstallere drivers flere gange til den. Den virkede på et tidspunkt, men var nød til at geninstallere windows, og derefter virkede det ikke ..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. april 2007 - 22:43 #8
Hvis driveren er installeret, så kig ind i bios for at se om dit onboard lydkort er enabled.
Avatar billede flipperfin Nybegynder
09. april 2007 - 08:20 #9
lydkort er enabled ja :/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. april 2007 - 09:19 #10
Kig inde i enhedshåndtering for at se  hvordan dit lydkort står og primær ide-kanal skal stå til DMA, hvis den er tilgængelig. Fjern eventuelt driveren til lydkortet og lad Windows finde en ny.
Avatar billede flipperfin Nybegynder
09. april 2007 - 10:22 #11
Det står med en gul cirkel med udråbstegn i, og der står det der kode 10. Har prøvet at fjerne driveren og installere igen med cd..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. april 2007 - 11:02 #12
Forsøg at finde en opdateret lydkortdriver med dette program.
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. april 2007 - 11:04 #13
Vil gætte på lydkortdriveren er integreret med bundkortsdriveren.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. april 2007 - 22:14 #14
Kom det til at virke tilsidst?
Avatar billede flipperfin Nybegynder
12. april 2007 - 21:24 #15
Har fået det til at virke nu, tilsyneladende en special patch til windows der manglede.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. april 2007 - 21:32 #16
Afvis mit svar hvis du mener jeg ikke har været til hjælp. :)
Og accepter dit eget for at lukke.
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
27. juni 2007 - 21:00 #17
hvor fik du patchen fra?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2007 - 22:14 #18
Respons!!!