Avatar billede divad89 Nybegynder
07. april 2007 - 23:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af Ubuntu i stedet for windows XP?

På nuværende tidspunkt har jeg windows XP installeret, men efterhånden er jeg træt af at der kommer fejl, spyware, virus osv. derfor tænker jeg på at installere ubuntu i stedet, jeg har prøvet at installere det på en gammel maskine for at se hvordan det ser ud, men hvordan er det mht. nyere hardware, performance i spil, programmer osv. og kan det godt køre alle spil?

Med venlig hilsen
David
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 23:48 #1
ubuntu er en linux variant såvidt jeg husker, og langt de fleste spil er til windows platformen, så vil du spille, er *nix IKKE vejen at gå.
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
08. april 2007 - 00:38 #2
Jeg har både XP og Ubuntu, og Ubuntu kan ikke umiddelbart bruges til at spille på.

Ubuntu er stærk til at programmere på, og især god til Apache, PHP og MySQL. Jeg bruger også min Ubuntu på arbejde, da jeg arbejder en del med unixmiljøer.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2007 - 23:41 #3
prøv og start med en Linux "live CD" og se om det er noget for dig

enkelte spil kan fåes til Linux og nogle spil kan afvikles på Linux ved hjælp af Wine,
men om det er godt nok for dig er ikke vores afgørelse

browser, email, tekstbehandling er ikke noget problem

det meste nyere hardware er understøttet i Linux - de to ting som driller hyppigst
er trådlås netværk og grafik kort
Avatar billede divad89 Nybegynder
09. april 2007 - 11:47 #4
Hvad hvis jeg bruger den eksisterende windows installation til at spille på, og bruger Ubuntu til surfing, skrivning osv., hvordan vil det fungere?

Med venlig hilsen
David
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 11:55 #5
det vil der ingen problemer være i.
Avatar billede divad89 Nybegynder
09. april 2007 - 18:36 #6
Hvordan kan det være at når jeg følger vejledningen på http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_Id=810 for hvordan man opsætter dual boot, altså ubuntu og XP, er det automatisk XP der bliver startet op, og man får slet ikke muligheden for at vælge ubuntu?
Når jeg trykker F8 ved post-screenen og vælger "at jeg selv vil vælge operativsystem" nederst er det også kun XP der bliver vist.

Med venlig hilsen
David