Avatar billede micpet Nybegynder
06. april 2007 - 14:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort ikke fundet?

Hey experts..
Har et problem med min laptop. Det er en hp pavillion dv6014ea med et indbygget trådløst netkort..

Efter at have geninstalleret windows xp kan den ikke finde det indbygget trådløse netkort!
Jeg har installeret alle driverne fra
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=da&cc=dk&dlc=da&product=3214004&lang=da
men det vil ikke hjælpe på problemet.

Under enhedshåndtering står selve netkortet heller ikke på listen mere, hvad kan jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 14:54 #1
det står hverken under ukendte enheder eller netværk ? (i enheldshåndtering), hvis nej så ville jeg lige prøve at tage det ud og sætte det i igen, og hjælper det ikke, så tyder alt på det er defekt.
Avatar billede micpet Nybegynder
06. april 2007 - 14:57 #3
Nej der står intet under enhedshåndteringen... kan en virus ødelægge et netkort? Vil helst ikke åbne laptop'en da der stadig er garanti på og den frafalder vel når jeg åbner den... :/
Avatar billede micpet Nybegynder
06. april 2007 - 14:59 #4
John_ ja det er den.. LAN kortet virker også fint...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2007 - 15:00 #5
Det er vel ikke bare fordi du har slået net kortet fra ved at trykke på knappen med dette symbol? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00640337.gif
Avatar billede micpet Nybegynder
06. april 2007 - 15:02 #6
Det fungerer sådan at man kan skyde en knap til højre og venstre.. Til højre er det tændt og lampen skal lyse blå.. til venstre er det slukket og lampen lyser rød.

ligemeget om jeg rykker knappen til højre eller venstre lyser lampen rød .. så ved ik rigtig om det har en betydning
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 15:15 #7
ja men derfor skal kortet kunne ses i enhedshåndtering alligevel, og jo trådløse kort kan sagtens gå i stykker (som alt andet elektronik).
Avatar billede micpet Nybegynder
06. april 2007 - 15:22 #8
Nå den må vist en tur til rep.. :( tak for svaret
Avatar billede michaels102 Nybegynder
10. februar 2008 - 03:13 #9
Jeg indehaver af hp pavillion dv6128eu, har haft den lidt over et år.
Jeg har nøjagtig det samme problem, jeg har prøvet alt lige fra bios og de nyeste
driver fra hp's egen side, og har også prøvet at genindstallere oprativsystemet
men lige meget hjælper det. Og skubbet skydeknappen frem og tilbage i tide og
utide. Ville glad hvis du finder ud hvad er galt og skriver det.

mvh...
Mikkel
Avatar billede michaels102 Nybegynder
10. februar 2008 - 03:17 #10
Hvis du finder ud det MICPET, ville jeg blive glad hvis du gad og skrive en mail til mig omkring
det...

mikkel@kabora.dk
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 04:29 #11
>michaels102: Tror du vil få mere ud af at oprette et nyt spørgsmål. Dette har været lukket længe. Mvh. enya
Avatar billede micpet Nybegynder
10. februar 2008 - 12:01 #12
Ja dette er et gammelt emne, men problemet er der til dels stadig.

Jeg købte et helt nyt trådløst netkort fra HPs reservelager, men der var stadig samme problem da det kom i. Så har jeg haft forskellige venner til at kigge på den, men heller ikke nogle af dem kunne fikse problemet.

Så nu kører jeg med en USB wireless sender når det indbyggede ikke vil virke og det er egentlig også fint nok. Synes den er mere stabil når jeg kører via USBsticket
mvh
Avatar billede micpet Nybegynder
10. februar 2008 - 12:03 #13
skal lige siges at det faktisk var min brors laptop og han havde smidt kvitt. væk i en masse flytte-rod så den kom desværre aldrig til reperation.

Men hvis du har garanti og kvitt vil jeg klart anbefale den løsning