Avatar billede boheme Nybegynder
06. april 2007 - 09:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nyt canon kamera, hvor god er digit3 vs digit2??

Hej.
Jeg skal ud at have mig et nyt kamera. Og jeg har gået overvejet at købe canon a710is. Det eneste der bekymrer/irriterer mig lidt er at dette kamera ikke har den nye digit3 processor. Men hvor meget betyder det reelt? Alternativet er et kamera i ixus serien hvor man kan få både IS og digit3?
Avatar billede re-flex Nybegynder
28. maj 2007 - 15:17 #1
Den nye DIGIT III processor er en forbedring i forhold til Canons DIGIT II processor. Blandt andet for du hurtigere startup, lavere lukker-forsinkelse, bedre og hurtigere autofokus, forbedret billedbehandling, bedre billedkvalitet og lavere strømforbrug. Derudover har den en mere aggressiv støjreduktion, som gør at man kan benytte højere ISO-værdier med et stadigt acceptabelt støjniveau.

Du kan evt. kigge på et Canon IXUS 850/950, hvor du både for en DIGIT III processor samt optisk billedstabilisering. Derudover kan du også tage et kig på et Canon PowerShot G7, som også byder på DIGIT III og optisk billedstabilisering. Sidstnævnte er det nærmeste du kommer på et kompakt DSLR kamera, uden at være et decideret DSLR kamera.

Både IXUS 950 og PowerShot G7 koster nok omkring det samme. G7 kan fås til ca. 3500 og det er nok noget af det bedste man kan få og som er forholdsvis kompakt.

Men du skal overveje om du virkelig gerne vil have billedstabilisator. Idet at stabiliseringen foregår ved at bevæge sensoren, så er udbyttet begrænset. I forhold til, hvis stabiliseringen foregik i optikken ved at bevæge linse-elementerne.

// Jakob Laursen
Avatar billede boheme Nybegynder
28. maj 2007 - 15:55 #2
Hej.
Tak for svar. Havde bestemt mig for at købe 950eren når den kommer på markedet!
Avatar billede re-flex Nybegynder
29. maj 2007 - 07:52 #3
Selv tak og god fornøjelse med kameraet...