Avatar billede svenderik Nybegynder
30. maj 2001 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med PCmcia kort vil ikke på net

Jeg har en bærbar med Compaq netelligen 10/100 pc card. Det ser ud til at være instalret korekt.
Den er sat rigtigt op i netværk og den melder ikke fejl i system. Men aligevel kan jeg ikke få kantakt med nettet. Den bærbare er en Acer travelmate 513 hvor der været et andet pcmcmia kort som heller ikke vlle på nettet.
Nogen bud på hvad der går galt
Avatar billede k_s Nybegynder
30. maj 2001 - 16:13 #1
hvad køre netværket 10 eller 100 ???
hvad står netkortet til ??
hvad er der for et netværk??
Avatar billede svenderik Nybegynder
31. maj 2001 - 08:37 #2
Det er en 10 mb linje. Og netkortet er sat manuelt til 10 mb. Autodetect har også været prøvet, men virker heller ikke.
Det er etherennetværk.
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. maj 2001 - 14:02 #3
Prøv at downloade den nyeste driver.

hvis det er tcp/ip kan du fjerne protokolen og lægge den ind igen, det kan hjælpe.

Avatar billede svenderik Nybegynder
31. maj 2001 - 14:24 #4
Har lige prøvet det. Det hjalp ikke.
Hvad går der galt ???
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. maj 2001 - 15:08 #5
Ip/adresse og subnet maske er de i orden

Avatar billede jj2 Nybegynder
01. juni 2001 - 04:50 #6

>>svenderik

Prøv evt. følgende:

1. -Vent med at afvise svar indtil du har en løsning. -Så har du mulighed for fortsat svar som måske til sidst løser problemet?

2. Check dit kabel. -Er der tale om tynd ethernet med 50 ohm coax-kabel? -Så skal kablet være afsluttet med modstand i begge ender for at undgå refleksion. -Mål evt. kablet igennem med et ohm-meter. -BNC-stik kan udmærket være defekte.

3. -Test forbindelsen med: \'net diag\' kørende i en dos vindu på begge maskiner. -Følg instruktionerne som programmet giver. -Når \'net diag\' kan køre på begge maskiner både som initiator & responder? -Kan du regne med at din kabel-forbindelse er ok.

Håber det hjælper? -I modsat fald giv os nogle oplysninger om test-resultatet. -Eller stil nogle spørgsmål.

MVH
jj2
Avatar billede svenderik Nybegynder
02. juli 2001 - 08:39 #7
Beklager. Men det var en hardwere fejl. Har først harft tid til at se på sagen nu. Sagen lukket.
Nå jeg har været for lang tid om svare. Så der er accept fra min side