Avatar billede simplus Nybegynder
04. april 2007 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af Dell Pc

Jeg kunne godt tænke mig at få vurderet denne Dell som jeg har fået samlet på deres hjemmeside. Den skal bruges til lidt spil (cs:s) men den skal primært bruges til programmering og almindeligt skriftligt arbejde.

# PC:

Model: Dell Dimension C521
Processor: AMD Athlon 64-processor 3800+
Operativsystem: Windows Vista Home Premium - Dansk
Hukommelse: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
Harddisk: 160 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 8 MB DataBurst-cache
Optiske drev: 16x dvd+/-rw-drev
Grafikkort: 256 MB ATI Radeon X1300 Pro PCI Express-grafikkort

# SKÆRM:

Model: Dell 17" UltraSharp digital/analog fladskærm (1707FP)
Device Type : Flat Panel Monitor
Diagonal Size ( Viewable Size ) : 17" / 17"
Dimensions (WxDxH) mm : 376 x 213.79 x 513.35 / 383.35 (extended/compressed)
Bezel Colour : Black
Image Brightness : 280 cd/m² (typical)
Image Contrast Ratio : 1500:1 (typical)
Max Resolution : 1280x1024 Pixels at 60Hz
Port(s) Total ( Free ) / Connector Type : Analog / DVI-D / USB 2.0 Ports

Pris ialt: 7.920 kr
Avatar billede swiatecki Novice
04. april 2007 - 19:55 #1
Der er en anmeldelse i det nye Alt om data, jeg scanner lige den side til dig :)
Avatar billede simplus Nybegynder
04. april 2007 - 20:00 #2
Det er super, tak for det ;-)
Avatar billede swiatecki Novice
04. april 2007 - 20:59 #3
Avatar billede simplus Nybegynder
04. april 2007 - 21:10 #4
Tusinde tak skal du have!

Har et kort spørgsmål til.. Da det Radeon X1300 gfx kort ikke dur til spil, vælger jeg at købe pcen med et billigere Integreret nVidia® GeForce® 6150 LE-grafikkort og senere udskifte det. Men jeg ved ikke helt hvad 'integreret' betyder i denne sammenhæng, så jeg ville bare høre om jeg selv kan udskifte det til eksempelvis et GeForce 7600 eller bedre?
Avatar billede simplus Nybegynder
04. april 2007 - 21:36 #5
nevermind, fandt selv svaret, men hvis du kan anbefale et grafikkort ville det være godt.

tak for avis artiklen, den var virkelig brugbar.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
04. april 2007 - 22:29 #6
integreret betyder at "grafikkortet" sidder i selve motherboardet, og som du nok selv kan regne ud kan det ikke give nogen speciel god ydelse rent grafikmæssigt.

Du kan godt sætte et nyt grafikkort i, hvis der er en ledig PCI-E slot (eller AGP for den sags skyld)
Avatar billede djqd Nybegynder
05. april 2007 - 11:44 #7
Jeg kan kun få den til kr. 6921,25
AMD® Athlon™ 64-processor 3800+
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
Skærm: Dell™ 17" UltraSharp™ digital/analog fladskærm (1707FP)
Hukommelse: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
Harddisk: 160 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 8 MB DataBurst™-cache
Optisk drev: 16x dvd+/-rw-drev
Grafikkort: 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express-grafikkort

Men hvorfor en C - er det pga. kabinettet????

Jeg ville vælge en E520 eller E521: (vil vove at sige at du får mere få pengene)
(har lige købt 2 i sidst uge med Intel - er ikke til AMD :-))

Intel® Viiv™-tekn. - Intel® Core™ 2 Duo E4300-processor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
Skærm: Dell™ 20" sort fladskærm i bredformat
Hukommelse: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
Harddisk: 250 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 8 MB DataBurst™-cache
Optisk drev: 16X dvd+/-rw-drev
Videokort: 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro-grafikkort
Kr. 7390,-

ELLER:

AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core-processor 5000+
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
Skærm: Dell™ 20" sort fladskærm i bredformat (E207WFP) - Dansk
Hukommelse: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
Harddisk: 320 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 8 MB DataBurst™-cache
Optisk drev: 16x dvd+/-rw-drev
Videokort: 256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache-grafikkort
Kr. 7690,-
Avatar billede simplus Nybegynder
05. april 2007 - 16:35 #8
# djqd

Jeg har skam også kigget på en E521, men den 20" skærm er simpelthen for dårlig (Color Banding er specielt et problem). Det værste er at man ikke kan fravælge skærmen under konfigurations punktet. Man kan så vælge at købe den helt uden skærm, og senere købe en skærm for sig selv, men så kommer prisen meget højere op. Så kan det bedre betale sig at vælge som jeg har valgt.

Mit største problem er at få valgt et grafikkort der kan køre Counter-Strike:Source.. Jeg har nemlig ikke meget forstand på grafikkort..
Avatar billede djqd Nybegynder
05. april 2007 - 18:15 #9
Hvad bygger du det på?
Iflg. spec. er den 20" lige så god.

CS:c kræver kun iflg. deres egen hjemmeside: DirectX 9 level graphics card

Men det er ikke helt rigtigt det du skriver, du kan selvfølgelig vælge andet - se nedenstående med samme skærm som du selv tidligere har oplyst:
E520: Kr. 7915,- (dvs. 5 kr. billigere for meget mere.)

Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E6300-processor (1,86 GHz, 1066 MHz, 2 MB)
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
Dell™ 17" UltraSharp™ digital/analog fladskærm (1707FP) - Dansk
Hukommelse: 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 533 MHz [2x1024]
Harddisk: 250 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 8 MB DataBurst™-cache  Optisk drev: 16X dvd+/-rw-drev  90520
Videokort: 256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache-grafikkort

Men det er helt op til dig - god jagt :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
05. april 2007 - 20:43 #10
Jeg bygger det på erfaring og på udtalelser fra venner samt reviews på nettet. Dell har fået tilbage sendt et par tusinde stykker af den type skærm fordi den var for dårlig. Jeg kunne skrive en roman om det til dig, men mit tastatur virker ikke så jeg sidder og fumler med handicap-tastatuet :-) Det tager årtier at skrive en besked!

Tak for jeres hjælp, pointene er blevet givet ;-)