Avatar billede mrpingo Nybegynder
04. april 2007 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Lyd forsvundet fra én bruger men ikke fra de andre.

SuSE 10.2
On Board lydkort.

Først vil jeg slå fast, at lydkortet virker!
Logger jeg på som en anden bruger, eller root, så virker alle lyde. System, mp3 filer, CD...

Jeg har prøvet at kigge efter forskelle i KMixer, og Lydsystem men det står ens.
Dog: Klikker jeg på Test lyd, bliver den ved med at forsøge at genstarte mit lydsystem.
Er det en fil der ikke kan skrives til evt.?
Og klassikeren: "Det virkede i går"...

På Forhånd tak.
Avatar billede mrpingo Nybegynder
04. april 2007 - 14:56 #1
Kan supplere med at oplyse at jeg har prøvet at fjerne og tilføje brugeren fra Audio (usergroups) uden resultat...
Avatar billede mrpingo Nybegynder
08. april 2007 - 02:24 #2
Er der virkeligt ingen bud?

Påsken er gået, uden at jeg er kommet nærmere at løse problemet...
Det er kun den ene bruger på systmet som har problemet, og når jeg vil teste lyden (systemlydene), bliver den ved med at prøve at genstarte lydsystemet.
Har prøvet at genkonfigurere lydkortet (OnBoard på Asus K8V SEDX)
Avatar billede mrpingo Nybegynder
11. april 2007 - 09:51 #3
Jeg har nu løst mit problem.

Ikke det samme som at vide hvad der afstedkom problemet, eller hvorfor det er løst!!!

Forudsætninger:
Root: Har ikke lydproblem.
User1: Har ingen lyd og når der forsøges at lave ændringer, bliver lydsystemet ved med at genstarte, og hver genstart bliver langsommere og langsommere (Det ses i et lille vindue, med en progressbar)
User2: Har ingen lydproblemer.

Problemet løses således:
Log ind som root.
Opret en ny bruger - User3 (standard bruger)
Log ud, og log derefter ind som User3 og kontrollér at lyd virker (Det gør den i dette tilfælde)

Log ud og log derefter ind som User1 (problem brugeren).
Lyden virker nu!!!

Vejen derhen:
Logget ind som User1, oprettede jeg via Yast en bruger - Testbruger1.
Loggede ud og derefter ind som Testbruger1 : Ingen Lyd!
Loggede ud.
Loggede ind som root og oprettede via Yast en bruger - Testbruger2.
Loggede ud og derefter ind som Testbruger2 : LYD - MASSER AF LYD :-)
Loggede ud.
Loggede ind som User1 : LYD - MASSER AF LYD :-)

Jeg har ingen anelse om hvad der er sket, men det virkede!
Avatar billede mrpingo Nybegynder
11. april 2007 - 09:53 #4
Håber at det kan hjælpe andre i samme drilske situation.
Avatar billede mrpingo Nybegynder
11. april 2007 - 09:56 #5
Her et svar for at lukke spørgsmålet, da problemet jo er løst!