Avatar billede quark1 Nybegynder
03. april 2007 - 14:14 Der er 13 kommentarer

installere XP på bærbar uden CD-ROM drev?

Jeg har en bærbar der er gået helt ned og vil ikke boote XP. nu vil jeg geninstallere XP men DVD-ROM drevet i den bærbare virker ikke. Jeg har en USB adapter til 2,5" HDD. Nu har jeg taget HDD ud af den bærbare og har sat den til min stationære. Er det muligt at overføre installationsfiler fra XP til den lille HDD, sætte den i den bærbare igen og boote? Hvis ja, hvilke filer? EVT. en guide.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2007 - 14:40 #1
Det kan du ikke.
Det forudsætter at du kan lave en rep i den bærbar med XP skiven i dvd drevet
og det kan du ikke.
Avatar billede quark1 Nybegynder
03. april 2007 - 14:46 #2
man kan alt ;-)
Avatar billede johnleif Nybegynder
03. april 2007 - 14:47 #3
Det kan altså godt lade sig gøre... du tager bare den externe harddisk / overskydende harddisk, partitionere den og overføre I386 biblioteket fra cdrom til harddisk. Derefter henter du en bootdiskette på www.bootdisk.com og booter op fra denne. Herefter navigere du ind til den mappe du har kopieret i386 mappen.. feks. c:\i386 og køre komandoen winnt.exe

så skulle det være muligt at få geninstalleret din disk... har du et kapacitetsproblem kan du evt. bruge Ghost til at kopier indholdet over til en størrere disk.

Have fun...
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2007 - 15:05 #4
quark1 man kan ikke alt,det finder du nok ud af en dag.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2007 - 15:13 #5
johnleif.
Hans DVD drev virker ikke på den bærbar.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
03. april 2007 - 15:24 #6
silbidor> når nu manden har en usb adapter, så kan de jo gøres fra en anden pc :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2007 - 15:27 #7
Når HD flyttes tilbage til den bærbare så starter den ikke op, de to PC.har ikke samme bios.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. april 2007 - 16:03 #8
som johnleif siger ka det godt la' sig gøre, det forudsættes at der er floppy eller usb drive der ka' bootes fra, her er en forklaring/opskrift: http://www.tech-recipes.com/windows_installation_tips578.html
Avatar billede langbein Nybegynder
04. april 2007 - 01:59 #9
Jeg tror jeg har benyttet den procedyren som johnleif beskriver, men det er lenge siden, så det kan være jeg forveksler med gamle Millenium.

I alle tilfeller så bør det fungere dersom du oppretter en egen partisjon på HD som inneholder Win XP installasjonsfilene.

Når det gjelder booting fra extern CD rom via USB så er det jo noen PC'er som støtter dette, men langt fra alle (?!)

Ellers:

"quark1 man kan ikke alt,det finder du nok ud af en dag."

Nei selfølgelig så kan man ikke alt med Microsoft sin lukkede programvare. Det er jo derfor vi har Linux og åpen source programvare, slik at vi skal kunne alt :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 17:56 #10
Hvis du ikke har diskettedrev i dyret er det noget nær en betingelse at du kan boote fra USB, hvis du kan det er det ikke noget problem
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2007 - 18:20 #11
Du kan naturligvis også lave et formatering med ped parameteret /s fra en anden computer når du har disken ude
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2007 - 18:37 #12
Der er for mange bagere om et brød, så jeg trækker mig ;)
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
09. april 2007 - 23:00 #13
du kan bruge et usb drev. maskinen kan nok ikke boote fra usbstik, els læg 386mappen derover og gør den bootbar. har hørt at det virker. ej selv testet.